Termeni și condiţii de utilizare www.bidzone.ro
Data intrării in vigoare:01.10.2024
1. Definiții
a) Categorie: Domeniul tematic specific în care este încadrat anunțul (Auto, Imobiliare, Casă și gradină,etc) fiecare categorie putând fi subdivizată în subcategorii mai specifice pentru a facilita navigarea și căutarea anunțurilor.
b) Consumator în sensul Utilizatorul Platformei: Utilizator, persoană fizică sau juridică, care desfășoară acțiuni pe platformă în scopuri exclusiv personale. Acțiunile consumatorului nu trebuie să fie corelate cu obiectul de activitate sau cu activitatea profesională a acestuia.
c) Consumator în sensul legislației privind protecția consumatorului – Ordonanța 21/1992 privind protecţia consumatorilor și alte acte relevante – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale.
d) Cont personal: Un spațiu virtual pe site-ul web care conține informații specifice despre un utilizator. Include detalii despre activitatea utilizatorului pe platformă, precum anunțurile publicate, mesajele trimise și primite, istoricul tranzacțiilor etc. Informațiile din contul personal sunt furnizate de către utilizator la înregistrare și pot fi actualizate ulterior. Dispoziții detaliate privind contul personal sunt disponibile la secțiunea 3 din Regulament.
e) Cumpărător: Un utilizator care utilizează platforma pentru a achiziționa produse de la alți utilizatori. Cumpărătorul poate răsfoi anunțurile, contacta vânzătorii și finaliza tranzacții prin intermediul site-ului web respectând regulile și condițiile platformei.
f) Licitant (licitator): Un utilizator înregistrat care utilizează platforma în calitate de cumpărător în secțiunea de licitații.
g) Limită: Numărul maxim de anunțuri gratuite pe care un utilizator le poate publica simultan pe platformă. Limita este specifică fiecărei secţiuni a platformei și fiecărei categorii de produse. Utilizatorul poate utiliza limitele pentru diferite categorii independent una de cealaltă.
h) Anunț Public: Ofertă pentru vânzarea sau închirierea unui produs publicată de către un vânzător pe platformă. Anunțul public are un preț fix stabilit de către vânzător. Detaliile despre anunțurile publice sunt disponibile in capitolul 4 din Regulament.
i) Anunț de Licitație: o propunere de vânzare sau de punere la dispoziție a unui Produs sau Serviciu făcută de către Vânzător după reguli speciale, având drept rezultat în anumite condiții, atribuirea Produsului sau Serviciului persoanei care a oferit prețul cel mai mare și publicată în cadrul Serviciului pe baza principiilor prevăzute in capitolul 5 din Regulament.
j) Tranzacţie (licitaţie) încheiată cu succes (reuşită): finalizarea fluxului aferent unui anunţ adăugat in secţiunea de Licitaţii fie prin acceptarea de către vânzător a celei mai mari oferte depuse de către un ofertant, fie prin acceptarea de către cel mai mare ofertant a contraofertei trimise de către vânzător (varianta de renegociere), fie prin inregistrarea a cel putin unei oferte pentru un articol vandut prin metoda „Vândut celui mai mare ofertant”.
k) Portofelul electronic: Un cont virtual gratuit integrat în platforma BIDZONE care permite utilizatorilor să realizeze plăți către BIDZONE pentru diverse servicii, cum ar fi promovarea anunțurilor sau achiziționarea de pachete de credite și pachete de anunţuri. Funcționalitatea Portofelului electronic este detaliată in capitolul 11 din Regulament.
l) Prețul licitației este prețul variabil al unui articol pe parcursul unei licitații online. Este determinat de ofertele plasate de către utilizatorii interesați de achiziția produsului.
m) Zi – Perioada de timp care cuprinde 24 de ore consecutive.
n) Vizitator – Persoană fizică care accesează și utilizează site-ul web, fără a deține un cont sau a fi conectată la acesta.
o) Furnizor, Platforma sau BIDZONE:- societatea DIGITAL BIDZONE SRL, persoană juridică română, Municipiul Cluj-Napoca, Aleea RETEZAT, Nr. 5, Camera 1, Scara 1, Etaj 2, Ap. 6, Judeţ Cluj înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Cluj sub nr. J12/3683/01.09.2023, CUI 48719168, atribut fiscal RO, capital social: 100 lei, Contactarea BIDZONE este posibila la adresa de e-mail: office@bidzone.ro sau prin intermediul altor canale de comunicare menționate pe Website.
p) Livrare: Serviciu de transport al bunurilor achiziționate prin intermediul platformei. BIDZONE nu oferă acest serviciu. Utilizatorii pot gestiona acest aspect in mod independent prin servicii furnizate de companii de curierat externe.
q) Regulament: Documentul actual care stabilește regulile de utilizare a platformei BIDZONE. Acesta include anexe cu informații suplimentare și poate fi accesat, salvat sau imprimat de pe site-ul web în orice moment.
r) Înregistrare:Procesul de creare a unui cont pe platformă. Necesită furnizarea de date personale și acceptarea Regulamentului. Contul este activat ulterior înregistrării.
s) Website (Serviciu) sau Pagina BIDZONE: Platformă online administrată de BIDZONE, accesibilă prin domeniul www.bidzone.ro.
t) Vânzător: un Utilizator care postează un Anunț Public sau un anunț de Licitație pe Website și realizează Tranzacții cu Cumpărătorul.
u) Tranzacție: orice înțelegere încheiată între Utilizatori sau între Utilizator și Vizitator privind un anumit Produs.
v) Secțiune: website-ul www.bidzone.ro este împărţit in două părți principale in funcție de modul de vânzare selectat de către utilizator în momentul adăugării unui anunț nou: Anunțuri Publice sau Licitații.
w) Servicii Plătite: Servicii cu plată oferite de BIDZONE utilizatorilor, acestea incluzând printre altele publicarea de anunțuri, participarea la licitații și servicii de promovare.
x) Servicii de Promovare: Servicii plătite care vizează creșterea vizibilității anunțurilor, pachetele de promovare fiind detaliate în Anexa 3 – Servicii de promovare.
y) Utilizator: Persoană fizică cu vârsta minimă de 18 ani și capacitate juridică deplină de exercițiu în sensul dispozițiilor Codului Civil sau persoană juridică care deține un cont personal pe platformă.
z) Utilizator Profesionist: Persoană fizică, juridică sau organizație, indiferent de forma juridică de organizare care utilizează platforma în scopul desfășurării unei activități comerciale, de afaceri, meșteșugărească sau profesionale.
2. Prevederi generale
a) Regulamentul definește termenii și condițiile de utilizare a platformei BIDZONE.ro, incluzând reguli privind înregistrarea, publicarea anunțurilor, achiziționarea de servicii plătite, plăți și depunerea de reclamații. Toți utilizatorii platformei sunt obligați să cunoască și să respecte Regulamentul, prin accesarea și utilizarea platformei prezumându-se că aceștia au citit și sunt de acord cu acesta.
b) Vizitatorii au acces la funcționalități limitate ale platformei și trebuie să respecte legislația în vigoare și principiile de integritate.
c) Conținutul platformei, inclusiv anunțurile (text, grafice, video), este protejat de legea drepturilor de autor (Legea nr. 8/1996) și de alte legi privind proprietatea intelectuală, fiind deținute de către Digital Bidzone SRL. Utilizarea conținutului este interzisă fără acordul scris al deținătorilor de drepturi. Colectarea și prelucrarea datelor de pe platformă pentru redistribuire către terți este interzisă. Utilizarea platformei și a elementelor distinctive BIDZONE este interzisă fără consimțământul expres al BIDZONE, orice nesocotire a acestor aspecte putând atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
d) Cu excepția dreptului conferit BIDZONE conform punctelor 4.3.2 și 5.10.2 de mai jos, niciuna dintre prevederile acestui Regulament nu va implica utilizarea drepturilor BIDZONE sau ale terților menționate în punctul 2.3 de mai sus și nici nu va fi interpretată ca o renunțare la astfel de drepturi.
e) BIDZONE nu este implicată în Tranzacții ca parte a acestora. Serviciile de navigare în conținutul Website-ului, serviciile de Cont și cele de publicare a Anunțurilor în Secțiunea de Anunțuri Publice și in cea de Licitații în limitele gratuite sunt furnizate in mod gratuit. Celelalte servicii sunt furnizate contra cost. Serviciile din secțiunea de Licitații sunt furnizate în schimbul unui preț valabil in anumite condiții definite mai clar in capitolul 4 și in Regulamentul de utilizare a creditelor.
f) Serviciile de livrare și plată a produselor achiziţionate prin utilizarea platformei de anunţuri nu intră in responsabilitatea BIDZONE.
g) BIDZONE va face toate diligențele pentru a asigura operarea continuă a Website-ului. Pentru garantarea unei calități superioare a serviciilor și o funcționare eficientă a Serviciului, BIDZONE își rezervă dreptul de a stabili pauze de funcționare a Serviciului.
h) Utilizatorii care comunică cu alți Utilizatori prin intermediul funcției de chat din cadrul Serviciului înțeleg și sunt de acord că aceste conversații nu sunt confidențiale, iar conținutul lor poate fi colectat/citit de către BIDZONE. Prin acceptarea prezentului Regulament, Utilizatorul confirmă faptul că BIDZONE are dreptul să acceseze și să analizeze comunicarea Utilizatorului realizată prin funcția de mesagerie a Website-ului, în scopurile asigurării siguranței și securității Utilizatorilor, prevenirii fraudei și îmbunătățirii Website-ului. Pentru mai multe informații cu privire la motivele și modurile în care BIDZONE accesează și analizează conținutul conversațiilor purtate prin intermediul funcției de chat din cadrul Serviciului, va rugăm să consultați politică de confidențialitate și prelucrare a datelor cu caracter personal disponibilă la acest link.
i) Pentru a utiliza în întregime Website-ul, trebuie să aveți un dispozitiv conectat la internet care îndeplinește următoarele cerințe:
i. Conexiune activă la internet care permite comunicarea în ambele sensuri prin protocolul HTTPS;
ii. Un browser web actualizat, instalat și configurat corect, care susține standardul HTML5 și tehnologia CSS3, de exemplu Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge, Internet Explorer. Browserele web trebuie să funcționeze cu o rezoluție minimă a ecranului de 1024×768 pixeli;;
iii. JavaScript și cookie-urile activate (de obicei activate automat în browser-ul dvs.);
iv. Pentru dispozitive mobile: o versiune originală Android de minim 7.0 sau o versiune originală iOS de minim 13.0.
j) Anunțurile publicate în cadrul Serviciului sunt afișate Utilizatorilor pe baza unor filtre special concepute, care permit selecția principiilor de sortare.
k) În cadrul Serviciului, Utilizatorii pot primi de asemenea recomandări legate de alte Anunțuri oferite de un anumit Vânzător și alte Anunțuri similare.
l) Serviciul prezintă și conținut publicitar. Reclamele disponibile în cadrul Serviciului sunt afișate în funcție de preferințele Utilizatorului privind prelucrarea cookie-urilor sau în funcție de setările browserului. Dacă Utilizatorul a dat consimțământ pentru personalizarea conținutului, reclamele afișate vor fi adaptate preferințelor Utilizatorului, pe baza activității sale în cadrul Serviciului. În cazul în care BIDZONE nu a obținut consimțământul Utilizatorului pentru personalizarea conținutului publicitar, reclamele afișate nu vor fi personalizate și vor fi bazate pe producțiile publicitare pregătite pentru utilizatorii generali.
3. Contul utilizatorului
În vederea utilizării complete a Serviciului, un Vizitator trebuie să-și creeze un Cont și să utilizeze Serviciul ca Utilizator autentificat. Contul îi oferă Utilizatorului posibilitatea de a utiliza diverse funcțiuni ale Website-ului, printre care:
• Publicarea și administrarea Anunțurilor din cele două secțiuni ale site-ului;
• Urmărirea Anunțurilor create de alți Utilizatori;
• Gestionarea plăților și facturilor asociate serviciilor oferite de BIDZONE pe Website;
• Utilizarea serviciului de mesagerie in comunicarea cu ceilalți utilizatori; Gestionarea serviciilor de promovare.
3.1. Condiții generale
Utilizatorul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a. să fie o persoană fizică având vârsta de peste 18 ani, cu capacitate deplină de exercițiu;
b. persoană juridică sau o entitate fără personalitate juridică, căreia legea îi conferă capacitate de exercițiu.
c. În cazul persoanelor juridice și entităților fără personalitate juridică, doar persoana autorizată să acționeze în numele și pe seama acestor entități va avea dreptul de a crea un Cont în numele acestora și de a desfășura toate activitățile pe Platformă. Persoana care utilizează datele persoanei juridice sau entității fără personalitate juridică își exprimă consimțământul că prin crearea contului aceasta are puterea/investirea legală să realizeze astfel de operațiuni.
d. Un Utilizator poate avea doar un singur Cont în cadrul Platformei care este asociat unei anumite adrese de email, cu mențiunea că se utilizează un număr de telefon pentru verificarea prin SMS.
3.2. Număr de conturi:
· Un utilizator poate avea un singur cont în cadrul platformei BIDZONE.
· Există trei excepții de la această regulă:
o Utilizatorul are conturi separate pentru activități private și comerciale.
o Utilizatorul are conturi separate pentru diferite sucursale ale unei companii.
o Utilizatorul are nevoie de un cont nou din cauza imposibilității de a accesa contul vechi (ex: parolă uitată).
· BIDZONE va verifica detaliat orice excepție invocată.
· BIDZONE poate suspenda sau șterge conturile care nu respectă regulile.
· Excepțiile nu se aplică pentru evitarea plății datoriilor către BIDZONE.
3.3. Tipuri de conturi:
3.3.1. Cont de cumpărător – Poate viziona anunţurile publice, poate participa la licitaţii, și poate utiliza funcţiile platformei din postura de cumpărător.
3.3.2. Cont de vânzător – Poate adăuga anunţuri in ambele secţiuni ale platformei și poate utiliza toate funcţiile platformei din postura de cumpărător și vânzător.
3.4. Înregistrarea contului:
· Utilizatorul trebuie să completeze formularul de înregistrare de pe website.
· Formularul solicită informații specifice, inclusiv adresa de email și parola.
· Utilizatorul trebuie să citească și să accepte Regulamentul și anexele sale. Prin acceptarea regulamentului și a anexelor se presupune că acesta a citit toate informațiile.
3.5. Prelucrarea datelor:
· BIDZONE prelucrează datele cu caracter personal ale utilizatorilor, vizitatorilor și ale reprezentanților acestora.
· Prelucrarea se realizează conform Politicii de Confidențialitate și Prelucrarea datelor cu caracter personale și a Politicii privind Cookie-urile.
3.6. Activarea contului:
· După înregistrare, BIDZONE trimite un email de confirmare la adresa indicată de utilizator.
· Emailul conține un link pentru activarea contului și Regulamentul în vigoare.
· Linkul de activare este disponibil 12 ore.
· Utilizatorul se poate înregistra din nou cu aceeași adresă de email după contactarea BIDZONE la adresa office@bidzone.ro.
3.7. Informații corecte și actualizate:
· Utilizatorul este responsabil pentru autenticitatea, corectitudinea și actualitatea informațiilor furnizate la înregistrare și în timpul utilizării platformei.
· BIDZONE poate solicita informații suplimentare pentru a respecta cerințele legale.
· Utilizatorul este responsabil pentru completarea și respectarea legislației privind afișarea informațiilor pe platformă.
· Utilizatorul este responsabil pentru actualizarea informațiilor în caz de modificări.
· BIDZONE poate bloca contul dacă datele furnizate nu respectă regulile.
3.8. Reprezentarea legală: O persoană care acționează în numele unei persoane juridice sau a unei entități fără personalitate juridică trebuie să aibă dreptul legal de a face acest lucru.
3.9. Securitatea contului:
· Utilizatorul este responsabil pentru păstrarea confidențialității datelor de autentificare ale contului.
· Utilizatorul trebuie să informeze imediat BIDZONE despre orice acces neautorizat la cont, în vederea identificării cu celeritate a măsurilor de protejare a datelor cu caracter personal care se impun a fi luate.
· Utilizatorul consimte că, în caz de suspiciune de acces neautorizat, va trebui să modifice parola, aceasta fiind recomandarea BIDZONE.
3.10. Durata contractului:
· Contractul de servicii pentru cont este valabil pe o perioadă nedeterminată, începând cu activarea contului.
3.11. Încetarea contractului:
· Utilizatorul poate înceta contractul în orice moment, conform regulilor de mai jos:
o Dreptul de retragere: Utilizatorul are dreptul de a se retrage din contract conform legislației aplicabile și prezentului Regulament.
o Modalități de ștergere a contului:
§ Utilizatorul poate trimite o notificare de ștergere la adresa de email anulare@bidzone.ro.
o Efectele ștergerii contului:
§ Celelalte contracte încheiate între BIDZONE și Utilizator vor expira.
§ Efectele ștergerii se produc începând cu data solicitării. Plățile efectuate de Utilizator nu vor fi rambursabile.
§ BIDZONE nu va fi obligat să ramburseze sumele neutilizate din Serviciile Plătite.
§ Utilizatorul trebuie să retragă fondurile din Portofelul electronic înainte de ștergerea contului.
o Consecințele ștergerii contului:
§ Utilizatorul va pierde accesul la informațiile furnizate sau generate în timpul utilizării platformei.
3.12. Rezilierea contractului de către BIDZONE:
BIDZONE poate rezilia contractul cu Utilizatorul în următoarele situații:
a. Inactivitate:
· Utilizatorul nu a accesat contul timp de mai mult de 24 de luni.
· BIDZONE poate șterge contul și toate datele personale asociate.
· BIDZONE va notifica Utilizatorul cu 30 de zile înainte de ștergere prin email.
· Utilizatorul poate reactiva contul prin conectarea la platformă.
· BIDZONE nu garantează disponibilitatea numelui de utilizator anterior.
b. Nerespectarea Regulamentului:
· Utilizatorul continuă să încalce Regulamentul sau legislația aplicabilă după notificările BIDZONE.
· BIDZONE poate rezilia contractul în acest caz.
3.13. Verificarea datelor:
· BIDZONE poate verifica valabilitatea și corectitudinea datelor furnizate de Utilizator.
· BIDZONE poate solicita Utilizatorului să-și confirme identitatea sau alte informații.
· BIDZONE poate suspenda sau bloca contul dacă verificarea nu are succes.
4. Regulamentul pentru publicarea anunţurilor in secţiunea de Anunțuri Publice
4.1. Reguli generale
4.1.1. Participanți:
· Persoane fizice și juridice pot publica anunțuri publice cu preţ fix după înregistrarea pe site, și activarea contului de vânzător.
· Persoane fizice și juridice pot utiliza serviciile platformei de anunţuri in calitate de cumpărători.
4.1.2. Asumarea responsabilității
• Platforma NU ÎȘI ASUMĂ responsabilitatea finalizării transferului și plății articolului vândut prin utilizarea serviciilor platformei, indiferent dacă anunțul în cauză a fost adăugat în secțiunea de Anunțuri Publice sau în secțiunea de Licitații. Plata și livrarea produselor se efectuează în mod direct între părți, fără implicarea platformei.
• Utilizatorii parte a unei licitații încheiate cu succes, vânzătorul articolului și cel mai mare ofertant, au obligația de a face demersurile necesare pentru transferul articolului de la vânzător către cumpărător și efectuarea plății la valoarea rezultată în urma licitației, sau la prețul convenit pentru articolele cu preț fix.
• În cazul în care apar probleme în procesul de transfer al articolului ce țin de platformă, se poate contacta platforma prin mijloacele de contact existente pe site.
.
4.1.3. Resurse necesare (Taxe)
Publicarea anunţurilor de vânzare a articolelor in secţiunea de anunţuri publice a platformei este gratuita in limitele definite in anexele aferente documentului de Termeni și Condiţii.
4.2. Adăugarea anunţului de licitaţie:
· Adăugarea unui anunţ in secţiunea de licitaţie poate fi făcută de: un utilizator înregistrat, care a activat contul de vânzător
· Se utilizează butonul „Anunţ nou” sau „Adaugă anunţ nou” din platforma;
· In pagina nou deschisa, se selectează secţiunea „Anunţ Public” din cele doua opţiuni disponibile:: Licitaţii sau Anunţuri Publice;
· Se selectează subcategoria și se adaugă informaţiile specifice in campurile disponibile;
· Se selectează locaţia anunţului;
· Se selectează butonul de publicare a anunţului;
· In anumite situaţii BIDZONE poate dezactiva publicarea automata a anunţului.
4.3. Reguli specifice Anunțurilor
4.3.1. Accesibilitatea Anunțurilor:
· Un Anunț publicat este accesibil tuturor Utilizatorilor Serviciului.
· Anunțul va include un formular de contact pentru a permite Utilizatorilor să contacteze autorul Anunțului.
· Numărul de telefon al autorului poate fi inclus, la opțiunea sa, în Anunț.
4.3.2. Licența de utilizare a Anunțurilor:
· La publicarea Anunțului, Utilizatorul acordă BIDZONE o licență neexclusivă, nelimitată teritorial și gratuită.
· Licența permite BIDZONE înregistrarea, multiplicarea și distribuirea Anunțului (integral sau parțial):
o În cadrul Serviciului.
o Partenerilor BIDZONE care promovează Serviciul.
o Pe internet, inclusiv pe motoarele de căutare (ex: Google) și rețelele de socializare (ex: Facebook).
· Acordarea licenței este necesară pentru utilizarea integrală a Serviciului.
4.3.3. Responsabilitatea pentru distribuirea Anunțurilor:
· BIDZONE nu deține control deplin asupra distribuirii Anunțurilor către alți Utilizatori.
· BIDZONE nu își asumă responsabilitatea pentru copierea și distribuirea Anunțurilor de către terțe părți (ex: site-uri externe).
4.3.4. General:
· Conținutul fiecărui Anunț va respecta cerințele din secțiunea 13 a Regulamentului.
· Anunțul va fi real, neechivoc, ușor de înțeles și va respecta cerințele tehnice ale BIDZONE.
· Utilizatorul poate modifica conținutul și parametrii Anunțului în timpul afișării.
· Termenul de valabilitate al anunţului este de 60 de zile.
4.3.5. Limba:
· Anunțul va fi redactat în limba română.
· Cuvinte vulgare sau ofensatoare sunt interzise.
· Redactarea suplimentară într-o limbă străină este permisă.
4.3.6. Categorizarea:
· Utilizatorul va selecta o categorie și subcategorie relevantă pentru Anunț.
· BIDZONE poate schimba categoria Anunțului dacă este plasată greșit.
· Anunțul va fi dezactivat dacă schimbarea categoriei îl plasează în afara “Limitelor”.
4.3.7. Prețul:
· Prețul total va fi indicat în RON (cu TVA, dacă este cazul).
· Se va menționa dacă prețul este negociabil, Produsul este gratuit sau se acceptă schimb.
4.3.8. Descrierea Produsului:
· Descrierea va fi clară, corectă și completă.
· Informațiile nu trebuie să inducă în eroare. (să conțină informații mincinoase referitore la ex. cantitate, calitate, culoare, material, an de producție ș.a.m.d.).
· Transmiterea informațiilor în afara Serviciului este interzisă.
· Un Anunț poate privi un singur Produs.
· Produsul trebuie să fie în posesia sau proprietatea Utilizatorului.
· Produsul trebuie să se afle pe teritoriul României, in caz contrar trebuie sa fie specificat clar in anunţ adresa exacta și modalitatea de livrare către cumpărător precum și costurile aferente.
4.3.9. Specificarea cantității:
· Se va indica dacă Anunțul se referă la un singur articol, mai multe articole sau un set/pachet.
· Informații despre disponibilitatea în diferite culori sau versiuni similare pot fi adăugate ;
4.3.10. Observații generale:
· Anunțul nu poate constitui o căutare de Produse;
· Ofertele de întâlniri, de natură matrimonială sau sexuală sunt interzise.
· Bunurile provenite din furturi sau orice alte substanțe interzise de legislația în vigoare (ex. arme, substanțe psihoactive etc) sunt interzise.
· Bunurile implicate în proceduri judiciare/administrative, bunurile sub executare silită sau din patrimoniul unor societăți în faliment/insolvență sunt interzise – cu excepţia articolelor adăugate in categoria „Licitaţii Fizice” conform condiţiilor specifice categoriei.
· Anunțul nu poate include:
o Conținut promoțional și publicitar.
o Adrese de website și alte elemente care direcționează Utilizatorii către servicii similare cu BIDZONE.
5. Regulamentul de publicare a anunţurilor in secţiunea de Licitaţii
5.1. Reguli generale
5.1.1. Participanți:
· Persoane fizice și juridice pot publica anunțuri de licitație după înregistrarea pe site, și activarea contului de vânzător.
· Persoane fizice și juridice pot licita pentru anunțuri de licitație după înregistrarea pe site.
5.1.2. Asumarea responsabilității
• Platforma NU ÎȘI ASUMĂ responsabilitatea finalizării transferului și plății articolului vândut prin utilizarea serviciilor platformei, indiferent dacă anunțul în cauză a fost adăugat în secțiunea de Anunțuri Publice sau în secțiunea de Licitații. Plata și livrarea produselor se efectuează în mod direct între părți, fără implicarea platformei.
• Utilizatorii parte a unei licitații încheiate cu succes, vânzătorul articolului și cel mai mare ofertant, au obligația de a face demersurile necesare pentru transferul articolului de la vânzător către cumpărător și efectuarea plății la valoarea rezultată în urma licitației, sau la prețul convenit pentru articolele cu preț fix.
• În cazul în care apar probleme în procesul de transfer al articolului ce țin de platformă, se poate contacta platforma prin mijloacele de contact existente pe site.
5.2. Resurse necesare
5.2.1. Credite:
· Participarea la licitații necesită credite, a căror valoare depinde de acțiunea dorită (detalii în Anexa).
· Creditele se cumpără cu lei (RON) și se adaugă în portofelul BIDZONE.
· Creditele se blochează la licitare și se deblochează in portofelul BIDZONE dacă licitația nu are succes (nu se realizează o tranzacție).
· Modul de funcţionare al creditelor este detaliat in Regulamentul de utilizare a creditelor.
5.2.2. Pachete de anunțuri: – la momentul afișării, opțiunea este inactivă pentru toate categoriile
• BIDZONE poate decide ca în anumite situații, cu respectarea unor termeni și/sau în anumite perioade, condiția de existență a pachetelor de anunțuri să fie activată/dezactivată pentru toate categoriile sau numai pentru anumite categorii. BIDZONE își rezervă dreptul să stabilească acest moment la simpla discreție, dar la data schimbării situației, va notifica toți utilizatorii (consumatori/profesioniști) despre aceasta, aducând la cunoștință detaliile necesare pentru o informare corectă și transparentă.
• În situația în care condiția de existență a pachetelor de anunțuri este activată pentru categoria in care se dorește adăugarea unui anunț de licitație, adăugarea anunţurilor necesită un pachet de anunțuri activ pentru categoria respectivă;
• În anumite situații, pentru anumite sub-categorii se pot cumpăra pachete de anunţuri cu preţ 0 (gratuit), iar după consumarea resurselor din aceste pachete este necesară achiziția altor pachete de anunțuri;
• Regulile de utilizare a pachetelor de anunţuri sunt detaliate in Regulamentul de utilizare a pachetelor de anunţuri.
5.3. Taxe:
• In momentul in care se doreşte adăugarea anunţului in secţiunea de licitaţii, vânzătorul trebuie sa aibă suficiente credite in portofelul electronic din contul utilizatorului pentru plata taxei de anunț, plus existenta unui pachet de anunţuri activat (a se vedea punctul 5.2.2.) pentru categoria respectiva;
• Creditele se blochează la licitare și se deblochează in portofelul BIDZONE dacă licitația nu are succes (nu se realizează o tranzacție).
5.4. Modalități de vânzare:
5.4.1. Anunț de licitații adăugat prin metoda „Vândut celui mai mare ofertant”:
· In cazul in care exista minim o oferta, vânzătorul îşi asuma ca va vinde articolul către utilizatorul care a depus cea mai mare oferta, indiferent de valoarea ofertei.
· In acest caz vânzătorul va seta preţul minim de la care va porni licitaţia.
5.4.2. Anunț de licitații adăugat prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă”:
· Vânzătorul are dreptul de a accepta sau respinge cea mai mare ofertă;
· In acest caz vânzătorul nu poate seta valoarea minimă de la care va începe licitaţia
· Vânzătorul are opţiunea de a seta un preţ de rezerva care daca este atins in timpul desfăşurării licitaţiei va schimba automat statusul anunţului conform regulilor anunţurilor adăugate prin metoda „Vândut celui mai mare ofertant”.
5.5. Adăugarea anunţului de licitaţie:
· Adăugarea unui anunţ in secţiunea de licitaţie poate fi făcută de: un utilizator înregistrat, care a activat contul de vânzător (meniul Manager magazin vizibil in contul utilizatorului) și care are suficiente resurse disponibile in portofelul electronic (credite și pachet de anunţuri activ);
· Se utilizează butonul „Anunţ nou” sau „Adaugă anunţ nou” din platforma;
· In pagina nou deschisa, se selectează secţiunea „Licitaţii” din cele doua opţiuni disponibile: Licitaţii sau Anunţuri Publice;
· Se selectează subcategoria și se adaugă informaţiile specifice in câmpurile disponibile;
· În câmpul liber „Descriere” vânzătorul trebuie să specifice pe lângă informațiile specifice articolului și modalitățile de livrare, de plată, precum și modul în care articolul poate fi vizionat (dacă este cazul).
· In funcţie de subcategorie se selectează durata licitaţiei și suma minima de creştere (pasul de licitaţie);
· Se selectează metoda de vânzare din cele doua disponibile: Vândut celui mai mare ofertant sau Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă, împreună cu preţul de pornire sau preţul de rezerva;
· Se selectează locaţia anunţului;
· Se selectează butonul de publicare a anunţului;
· In anumite situaţii BIDZONE poate dezactiva publicarea automata a anunţului.
5.6. Desfăşurarea licitaţiei:
· Durata de desfăşurare a licitaţiei este selectata de vânzător dintr-o lista predefinită de valori care este diferita in funcţie de subcategorie;
· Din momentul activării anunţului in platforma, cronometrul disponibil va indica timpul rămas de activitate a anunţului de licitaţie;
· Anunţul din secţiunea de Licitaţii nu mai poate fi modificat pe parcursul licitaţiei;
· După activarea anunţului in platforma, utilizatorii înregistraţi pot licita utilizând butoanele din platforma;
· Utilizatorul care a adăugat anunţul (vânzătorul) are opţiunea de a citi și răspunde eventualelor întrebări primite in pagina anunţului din contul utilizatorului meniul „Notificări”; Este interzisă postarea datelor de contact in secțiunea de întrebări.
· Daca in ultimele 3 minute ramase din durata de desfăşurare a licitaţiei, utilizatorii depun oferte, atunci timpul rămas se va reseta automat la valoarea de 3 minute după fiecare ofertă depusa.
5.7. Facilități pentru cumpărător (ofertant):
· Stabilirea licitației automate (până la o valoare specificată).
· Posibilitatea de retragere din licitație.
· Adresarea întrebărilor legate de articol direct in pagina anunţului; Este interzisă postarea datelor de contact in secțiunea de întrebări.
· Adăugarea anunţului in lista de favorite;
· Posibilitatea de a primi notificare prin email cu o anumită perioada înainte de finalizarea timpului de licitare;
· Utilizarea serviciului de feedback;
5.8. Finalizarea licitației:
· Licitaţia se finalizează după ce timpul alocat anunţului s-a scurs sau in cazul in care in ultimele 3 minute din timpul alocat s-au depus oferte, la 3 minute după ultima oferta.
· Tuturor utilizatorilor care au depus oferte pentru anunţul respectiv dar la finalul licitaţiei nu au avut cea mai mare ofertă li se vor debloca creditele blocate pentru respectiva licitaţie, creditele fiind disponibile pentru alte acţiuni in platforma sau in anumite condiţii pentru retragerea de pe platforma.
5.9. Procesul decizional – in funcţie de rezultatul licitaţiei și de modul de vânzare selectat la adăugarea anunţului utilizatorii sunt informaţi prin email referitor la situaţia anunţului și la deciziile pe care le pot. Procesul decizional este facilitat de butoanele implementate in contul utilizatorului in meniurile „Manager magazin” (pentru vânzător) și „Oferte depuse” (pentru cumpărător).
5.9.1. In cazul in care la adăugarea anunţului vânătorul a selectat metoda de vânzare „Vândut celui mai mare ofertant”:
5.9.1.1. Daca s-a depus minim o oferta:
· Cumpărătorul și cel mai mare ofertant vor primi datele de contact ale celuilalt prin email, urmând ca plata articolului și livrarea sa se facă in mod direct intre parti, fara implicarea platformei;
· Atât pentru cumpărător cat și pentru vânzător, creditele blocate pentru respectivul anunţ vor fi transferate din contul platformei;
· Din punctul de vedere al platformei se considera ca licitaţia s-a încheiat cu succes.
5.9.1.2. Daca nu s-a depus nici o oferta:
· Creditele vânzătorului vor fi deblocate fiind disponibile pentru alte acţiuni in platforma sau in anumite condiţii pentru retragerea de pe platforma;
· Anunţul va fi inactivat automat;
· Utilizatorul va primi un email prin care va fi informat referitor la opţiunile pe care le are in continuare, și anume:
o Poate alege ca după 2 zile anunțul să fie reactivat în secțiunea de anunțuri de licitație utilizând metoda „Vândut celui mai mare ofertant”; sau
o Poate reactiva oricând anunțul în secțiunea de Anunţuri Publice (nu licitații), având posibilitatea de a muta din nou anunțul în secțiunea de licitații după 2 zile.
5.9.2. In cazul in care la adăugarea anunţului vânătorul a selectat metoda de vânzare „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă”:
5.9.2.1. Daca s-a depus minim o ofertă:
· Vânzătorul va primi un email de informare;
· Vânzătorul are dreptul să accepte cea mai mare ofertă sau să o refuze în termen de maxim 48 ore de la încheierea licitației;
· În cazul în care vânătorul nu va lua o decizie în termenul amintit, se va considera că cea mai mare ofertă a fost respinsă.
· Situaţii posibile:
A. Vânzătorul acceptă cea mai mare ofertă:
– Cumpărătorul și cel mai mare ofertant vor primi datele de contact ale celuilalt prin email, urmând ca plata articolului și livrarea sa se facă in mod direct intre parti, fara implicarea platformei;
– Atât pentru cumpărător cat și pentru vânzător, creditele blocate pentru respectivul anunţ vor fi transferate din contul platformei;
– Din punctul de vedere al platformei se considera ca licitaţia s-a încheiat cu succes.
B. Vânzătorul refuză cea mai mare ofertă:
– Creditele vânzătorului și celui mai mare ofertant vor fi deblocate fiind disponibile pentru alte acţiuni in platforma sau in anumite condiţii pentru retragerea de pe platforma;
– Anunţul va fi inactivat automat;
– In meniul „Manager magazin – Licitaţii Încheiate” vânzătorul poate gestiona opţiunile pe care le are la dispoziţie: Vânzătorul are opţiunea de a renegocia preţul articolului cu cel mai mare ofertant.
§ B.1. In cazul in care decide sa trimită o contraoferta către cel mai mare ofertant iar acesta decide sa o accepte (in termen de 12 ore) fluxul acţiunilor va continua conform punctului 5.9.1.1.
§ B.2. In cazul in care vânătorul nu vrea sa renegocieze sau contraoferta este respinsa, vânzătorul are următoarele opţiuni in continuare:
§ Poate alege ca după 2 zile anunțul să fie reactivat în secțiunea de anunțuri de licitație utilizând metoda „Vândut celui mai mare ofertant”; sau
§ Poate reactiva oricând anunțul în secțiunea de Anunţuri Publice (nu licitații), având posibilitatea de a muta din nou anunțul în secțiunea de licitații după 2 zile.
5.9.2.2. Daca nu s-a depus nici o ofertă – acţiunile și deciziile disponibile de urmat sunt similare sub punctului 5.9.1.2. .
5.10. Reguli specifice Anunțurilor de Licitație
5.10.1. Accesibilitatea Anunțurilor:
· Anunțurile de licitație sunt accesibile tuturor Utilizatorilor Serviciului.
· Datele de contact ale utilizatorilor implicaţi din postura de vânzător sau ofertanţi ai unui anunţ adăugat in secţiunea de Licitaţii nu sunt date publice. Datele de contact vor fi făcute cunoscute doar către părţile implicate într-o tranzacţie încheiată cu succes.
5.10.2. Licența de utilizare a Anunțurilor:
· La publicarea Anunțului, Utilizatorul acordă platformei BIDZONE o licență neexclusivă, nelimitată teritorial și gratuită.
· Licența permite BIDZONE înregistrarea, multiplicarea și distribuirea Anunțului (integral sau parțial):
o În cadrul Serviciului.
o Partenerilor BIDZONE care promovează Serviciul.
o Pe internet, inclusiv pe motoarele de căutare (ex: Google) și rețelele de socializare (ex: Facebook, Instagram, TikTok, etc).
· Acordarea licenței este necesară pentru utilizarea integrală a Serviciului.
5.10.3. Responsabilitatea pentru distribuirea Anunțurilor:
· BIDZONE nu deține control deplin asupra distribuirii Anunțurilor către alți Utilizatori.
· BIDZONE nu își asumă responsabilitatea pentru copierea și distribuirea Anunțurilor de către terțe părți (ex: site-uri externe).
5.10.4. Cerințe pentru conținutul Anunțurilor:
· Conținutul fiecărui Anunț va respecta cerințele din secțiunea 13 a Regulamentului.
· Anunțul va fi real, neechivoc, ușor de înțeles și va respecta cerințele tehnice ale BIDZONE.
· Descrierea articolului va fi clară, corectă și completă.
· Informațiile nu trebuie să inducă în eroare. (să conțină informații mincinoase referitore la ex. cantitate, calitate, culoare, material, an de producție ș.a.m.d.).
· Se va indica dacă Anunțul se referă la un singur articol, mai multe articole sau un set/pachet.
· Informații despre disponibilitatea în diferite culori sau versiuni similare pot fi adăugate;
· Transmiterea informațiilor în afara platformei este interzisă.
· Anunțul nu poate include:
o Conținut promoțional și publicitar.
o Adrese de website și alte elemente care direcționează Utilizatorii către servicii similare cu BIDZONE.
5.10.5. Limba:
· Anunțul va fi redactat în limba română.
· Cuvinte vulgare sau ofensatoare sunt interzise.
· Redactarea suplimentară într-o limbă străină este permisă.
5.10.6. Categorizarea:
· Utilizatorul va selecta o categorie și subcategorie relevantă pentru Anunț.
· Utilizatorul are obligaţia de a se informa cu privire la tarifele practicate pentru serviciile cu plata in funcţie de categorie.
5.10.7. Posibilitatea deținerii Produsului:
· Produsul trebuie să fie în posesia sau proprietatea Vânzătorului.
· Produsul trebuie să se afle pe teritoriul României, in caz contrar trebuie sa fie specificat clar in anunţ adresa exacta și modalitatea de livrare către cumpărător precum și costurile aferente.
6. Taxele de utilizare ale platformei
Platforma Bidzone.ro oferă utilizatorilor înregistrați o gamă variată de servicii, atât gratuite, cât și cu plată. Contul utilizatorului dispune de un portofel electronic in care se pot adăuga resurse cumpărate prin intermediul metodelor bancare:
Credite – o monedă virtuală specifică platformei BIDZONE – se pot achiziţiona prin intermediul metodelor bancare.
Pachete de anunţuri (vezi punctul 5.2.2.) – necesar pentru adăugarea anunţurilor in secţiunea de licitaţii – se pot achiziţiona prin intermediul metodelor bancare.
Pachete de promovare – promovarea in cadrul platformei – se pot achiziţiona prin intermediul metodelor bancare sau se pot utiliza credite din portofelul electronic.
6.1. Servicii Gratuite:
· Crearea unui cont de utilizator;
· Publicarea de anunțuri în secțiunea “Anunțuri Publice”;
· Trimiterea de mesaje private, întrebări publice și notificări automate personalizate;
· Mutarea anunțurilor între secțiunile platformei;
· Respingerea celei mai mari oferte într-o licitație.
6.2. Servicii cu Plată:
· Publicarea anunțurilor în secțiunea “Licitații”: Acest serviciu necesită utilizarea de credite și în anumite condiții (vezi punctul 5.2.2.), de activarea unui pachet de anunţuri. Creditele utilizate se returnează in contul utilizatorului in cazul in care tranzacţia nu s-a finalizat cu succes.
· Numărul de anunţuri adăugate într-o anumită perioada de timp într-o categorie poate fi limitat (vezi punctul 5.2.2. Pachete de anunțuri).
· Participarea la licitații – necesită credite. Creditele utilizate se returnează in contul utilizatorului in cazul in care tranzacţia nu s-a finalizat cu succes.
· Promovare anunțuri: Serviciul de promovare a anunțurilor poate fi achiziționat fie prin metode de plată bancară, fie utilizând credite existente.
· În situațiile în care se solicita modificări manuale ale anunțurilor sau se ajunge la situații contradictorii regulamentelor, BidZone poate aplica Taxe pentru setări manuale, sau Taxe de penalizare – Vezi politica de anulare.
· Detalii privind structura tarifară, modalitățile de achiziționare și utilizare a creditelor, precum și alte aspecte legate de taxele de utilizare a platformei, pot fi consultate in următoarele documente:
Regulament 03: Regulamentul de utilizare a creditelor;
Regulament 04: Regulamentul de utilizare a pachetelor de anunturi;
Politica de anulare;
Anexele 1-7.
7. Anunțuri Gratuite
7.1. Limitele pentru Anunțurile Gratuite:
· Publicarea Anunțurilor pe Website este gratuită în limita specifică fiecărei categorii;
· Detaliile privind Limitele de Anunțuri se regăsesc în Anexa nr. 4.
7.2. Numărul maxim de Anunțuri Gratuite:
· Un Utilizator poate avea simultan maximum 50 de Anunțuri Gratuite active.
7.3. Notificarea privind expirarea Limitei:
· BIDZONE va notifica Utilizatorul prin email când Limita este atinsă.
7.4. Publicarea Anunțurilor Excedentare:
· Publicarea peste Limita sau în categorii fără Limită se va face contra cost.
8. Anunțuri Plătite
Adăugarea anunţurilor in secţiunea de licitaţii este condiţionată de doua aspecte :
8.1. Activarea unui pachet de anunţuri pentru categoria respectiva – vezi punctul 5.2.2. – Pachete de anunțuri:
8.2. Disponibilitatea in portofelul electronic a suficiente credite necesare platii taxei de anunţ:
§ Taxa de anunţ poate fi diferita pentru fiecare categorie și subcategorie;
§ Taxa de anunţ este returnata in cazul in care tranzacţia nu este încheiată cu succes (daca nu se primeşte nici o oferta, daca cea mai mare ofertă este refuzata);
§ Anumite categorii din secţiunea de licitaţii sunt exceptate de la plata taxei de adăugare anunţ – detalii pot fi găsite in Anexa 5 – Preturi in credite pentru Licitaţii;
· Modul de adăugare al anunţurilor in secţiunea Licitaţii este detaliat capitolul 5 din prezentul document.
9. Servicii de Promovare a Anunțurilor
· Platforma oferă utilizatorilor posibilitatea de a promova anunțurile prin achiziționarea de pachete de promovare. Aceste pachete permit afișarea prioritară a anunțurilor într-o poziție mai vizibilă în cadrul platformei, cu scopul de a crește vizibilitatea și rata de conversie.
· Modalitățile de achiziție a pachetelor de promovare includ utilizarea creditelor din portofelul electronic sau plata prin metode monetare.
· După achiziţionarea pachetelor de promovare, in contul utilizatorului, subdomeniul „Manager magazin” in lista cu anunturi proprii licitaţii sau anunţuri publice va fi disponibil un buton de activare a promovării pentru fiecare anunţ, pana la epuizarea resurselor.
· Există două posibilități de promovare a anunțurilor pentru ambele secțiuni ale site-lui: promovarea în lista de anunțuri din fiecare secțiune sau promovarea în prima pagină.
· Rezultatele obținute în urma utilizării serviciilor de promovare pot varia și nu sunt garantate de BIDZONE. Informații detaliate privind tipurile de pachete, costuri și resurse alocate sunt detaliate in Anexa 3.
· Pachetele de promovare au următoarele caracteristici: conțin numărul de anunțuri maxim care poate fi promovat în pagina principală, numărul de anunțuri maxime care pot fi promovate în lista de produse, numărul de zile cu promovare activă pentru fiecare articol promovat și numărul de zile de valabilitate ale pachetului respectiv.
· Resursele ramase neutilizate la finalul perioadei de valabilitate a pachetului se vor pierde.
· Pachetele de promovare nu sunt limitate la o anumită categorie, sunt universale.
· Achiziţionarea pachetelor de promovare precum și vizualizarea resurselor disponibile poate fi făcută din contul utilizatorului, sub-meniul „Credite și abonamente” sau de pe pagina https://bidzone.ro/abonamente-promovare/.
10. Plăți
10.1. Informații despre prețuri:
· Prețul actual al Serviciilor Plătite este afișat vizibil pe Website.
· Toate prețurile sunt exprimate în Lei (RON).
· Listele de prețuri pentru serviciile plătite din platforma sunt disponibile în anexele acestui document.
10.2. Modalități de plată:
· Plata se face în avans, integral, pentru un Serviciu Plătit, înainte de furnizarea acestuia.
· Plata se poate realiza prin metodele disponibile pe Website.
· Instrucțiuni detaliate se găsesc în Portofelul electronic și secțiunea Ajutor.
10.3. Facturi electronice:
· Facturile sunt emise în format electronic.
· Acceptarea Regulamentului implică acceptarea facturilor electronice.
· Utilizatorul are obligația de a descărca și salva facturile.
· Facturile pot fi vizualizate și descărcate din cont, folosind un computer/laptop.
· Având în vedere prevederile Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României, începând cu 01 ianuarie 2024, în cazul Serviciilor Plătite prestate de Furnizor în beneficiul Utilizatorului Profesionist, Furnizorul va transmite factura emisă în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, indiferent dacă Utilizatorul Profesionist este înregistrat sau nu în Registrul RO e-Factura.
· În contextul prevederilor Legii nr. 296/2023, Utilizatorul se obligă să furnizeze toate datele solicitate în formularele aferente Serviciilor Plătite sau pentru emiterea unei facturi. Necomunicarea acestor date solicitate ar putea împiedica finalizarea procesului de comandă a Serviciilor Plătite, precum și efectuarea plății sau primirea unei facturi.
· Furnizorul este îndreptățit să verifice datele de facturare indicate de Utilizator în baza de date a ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală). În cazul constatării oricărei nereguli, Utilizatorul se obligă să actualizeze informațiile și să elimine erorile identificate.
10.4. Rambursări:
• În caz de încetare anticipată a afișării anunțului, costul pentru publicarea anunțului și Serviciile Plătite aferente perioadei neutilizate nu va fi restituit.
• Anunțurile care sunt ilegale sau încalcă prevederile Regulamentului, în special cele: adăugate în cadrul unei categorii eronate, care sunt similare sau dublate, care se repetă de multe ori (de natură spam), considerate ofensatoare, care au conținut pornografic sau erotic, conținut care poate fi interpretat ca promovând activități sexuale sau erotice în schimbul unor sume de bani, care constituie o tentativă de fraudă, care încalcă orice drepturi de autor, vor fi șterse, iar taxele percepute anterior pentru obiectul Anunțului și pentru Serviciile Plătite aferente respectivului Anunț vor fi restituite în contul Utilizatorului, sub formă de credite folosite pentru utilizarea serviciilor din cadrul platformei.
• La solicitarea Utilizatorului, creditele pot fi restituite în numerar, prin transfer bancar, reţinându-se din suma de restituit comisioanele specifice bancare, conform condiţiilor din Regulamentul de funcţionare și retragere a creditelor.
• Contravaloarea pachetelor de anunţuri și pachetelor de promovare nu poate fi restituita daca s-au consumat resurse din pachetul achiziţionat.
• În același timp, în cazul în care o plată se efectuează prin SMS, Serviciul va deduce comisionul perceput de către operatorul serviciului de plată prin SMS pentru activarea Anunțului.
• Mai multe detalii legate de rambursări pot fi consultate in Politica de anulare.
11. Serviciul de Portofel electronic
11.1. Introducere:
BIDZONE oferă Utilizatorilor posibilitatea de a utiliza gratuit Serviciul de Portofel electronic (portofel virtual) în cadrul Serviciilor de Cont. Acest lucru simplifică deconturile dintre Utilizator și BIDZONE pentru Serviciile Plătite comandate.
Important: Serviciul de Portofel electronic nu este un serviciu de plată, iar unitățile alocate în portofel nu constituie monedă electronică conform legislației specifice.
Portofelul electronic este disponibil în contul utilizatorului înregistrat sub meniul „Credite și Abonamente”. În meniul respectiv există facilitați de gestionare a creditelor și abonamentelor precum și de consultare a istoricului tranzacțiilor. În cazul în care utilizatorul nu și-a activat contul de vânzător în momentul creării contului, o poate face utilizând butonul disponibil în acest meniu.
11.2. Resurse stocate in portofel.
În portofelul electronic sunt gestionate următoarele resurse necesare utilizării serviciilor în platformă:
• Credite – o monedă virtuală specifică platformei BIDZONE – se pot achiziționa prin intermediul metodelor bancare.
• Pachete de anunțuri – necesar pentru adăugarea anunțurilor în secțiunea de licitații – se pot achiziționa prin intermediul metodelor bancare. În cazul în care BIDZONE a dezactivat condiția de existență a pachetelor de anunțuri pentru toate categoriile, câmpul destinat pachetelor de anunțuri nu va fi vizibil în meniul „Credite și abonamente”.
• Pachete de promovare – promovarea în cadrul platformei – se pot achiziționa prin intermediul metodelor bancare sau se pot utiliza credite din portofelul electronic.
11.3. Reguli de utilizare:
· Creditarea portofelului: Utilizatorul trebuie să “alimenteze” Portofelul electronic prin depunerea de fonduri în contul BIDZONE, în moneda naţională românească, leu (RON).
· Conversia fondurilor: După creditarea contului BIDZONE, suma este convertită în credite sau resurse din categoria pachetelor de anunţuri și pachetelor de promovare în Portofelul electronic, conform regulilor prezentate in acest document și anexelor aferente. Soldul este actualizat permanent după fiecare operațiune a Utilizatorului (reîncărcarea crește numărul de unități, plata pentru Servicii Plătite le scade).
· Libertate de utilizare: Utilizatorul are libertate deplină și exclusivă în utilizarea sumelor din Portofelul electronic pe durata contractului de servicii de Cont, cu condiția ca acest Cont să fie activ.
· Plata Serviciilor Plătite: BIDZONE va deduce din Portofelul electronic prețul datorat pentru anumite Servicii Plătite, reducând soldul portofelului Utilizatorului.
11.4. Rambursarea fondurilor:
• Utilizatorul poate solicita oricând rambursarea fondurilor din Portofelul electronic, în limita soldului disponibil, ținând cont de Regulamentul de utilizare a creditelor si de politica de anulare. In cazul solicitării contravalorii pachetelor de anunţuri sau de promovare din care nu s-au consumat resurse, solicitarea se poate face prin email (anulare@bidzone.ro).
• Restituirea se va face prin transfer în contul bancar din care s-a efectuat plata sau prin metoda de plată utilizată iniţial. Termenul de restituire este de 5-7 zile lucrătoare.
• Pentru creditele cumpărate în pachete, valoarea de răscumpărare se va calcula individual, în funcție de prețul inițial de achiziție. În acest caz, BIDZONE va analiza fiecare solicitare în parte și va notifica utilizatorul cu privire la decizia finală – vezi Regulamentul de utilizare a creditelor.
• Mai multe detalii legate de rambursări pot fi consultate in Politica de anulare.
12. Sistemul de evaluare (Recenzii) – pentru tranzacţii in secţiunea de Licitaţii
12.1. Descriere:
BIDZONE pune la dispoziție un sistem de evaluare care permite Utilizatorilor să ofere recenzii subiective cu privire la experiența tranzacțională avută cu alți Utilizatori in urma tranzacţiilor efectuate in secţiunea de Licitaţii din platformă.
12.2. Criterii de evaluare:
Evaluarea se bazează pe diverse aspecte ale tranzacției, incluzând:
· Claritatea și seriozitatea descrierii Produsului
· Comunicarea dintre Utilizatori
· Receptivitate și implicare
· Timpul de achiziție și/sau livrare a Produsului
· Punctualitate
12.3. Baza evaluării:
Evaluarea se poate oferi de către utilizatori înregistraţi pentru alti utilizatori înregistraţi doar in cazul in care intre aceştia s-a încheiat o tranzacţie reuşită in secţiunea de Licitaţii a platformei de anunţuri. In cazul in care intre aceiaşi utilizatori se încheie mai multe tranzacţii reuşite aceştia îşi vor putea acorda mai multe recenzii proporţional cu numărul de tranzacţii reuşite.
12.4. Modalitatea de evaluare:
Detaliile privind modalitatea, forma, termenul și categoriile de evaluare sunt disponibile pe Website.
12.5. Prezentarea evaluării:
· Ratingul (evaluarea numerică) va fi afișat sub forma de steluţe pe o scară de la 1 la 5, reprezentând media tuturor evaluărilor primite de un Utilizator.
· Feedback-ul descriptiv(textul) și ratingul (steluțele) vor fi vizibile pentru toţi utilizatorii.
12.6. Utilizarea feedback-ului:
• Feedback-ul va fi utilizat auxiliar de către Furnizor pentru verificarea limitată a acțiunilor Utilizatorilor.
• În situația în care ratingul unui utilizator scade sub 3 (steluțe) BidZone poate suspenda temporar contul utilizatorului sau poate chiar anula calitatea de membru.
• In anumite situaţii BIDZONE poate propune utilizatorului ştergerea evaluărilor care se dovedesc a nu mai fi relevante. In funcţie de situaţie acest serviciu poate fi cu plata.
12.7. Calculul ratingului:
• Ratingul se calculează ca medie aritmetică pentru toate evaluările primite de un utilizator.
12.8. Restricții privind conținutul evaluării:
12.8.1. Evaluarea nu poate conține:
· Cuvinte vulgare, conținut obscen, pornografic, instigator la ură, rasism, xenofobie sau conflicte internaţionale
· Adrese web sau link-uri
· Conținut publicitar sau comercial
· Date personale ale Utilizatorilor sau ale altor persoane (nume, prenume, adresă, telefon, email, cont bancar)
· Conținut care încalcă drepturile terților (proprietate intelectuală, reputație)
· Conținut rezultat din acorduri cu alți Utilizatori pentru influențarea evaluării
· Conținut fals, defăimător sau care constituie concurență neloială
12.8.2. Recomandări:
· Oferă evaluări corecte și constructive, bazate pe experiența ta reală.
· Folosește un limbaj decent și respectuos.
· Evită introducerea de informații personale sau sensibile în evaluare.
13. Responsabilităţi, interdicţii și obligaţii ale utilizatorului
13.1. Utilizarea Responsabilă:
Utilizatorul are dreptul de a utiliza Serviciul conform scopului său, respectând legea, bunele practici, drepturile și interesele altor Utilizatori și terți.
13.2. Manipularea licitațiilor:
Manipularea în orice mod a licitațiilor, este strict interzisă, inclusiv, dar fără a se limita la: crearea de conturi false pentru a licita pe propriile produse, încercarea de a influența artificial prețul unui produs prin licitări multiple de la același cont sau de la conturi afiliate, sau orice altă acțiune care are ca scop distorsionarea rezultatelor licitației. În cazul în care se constată astfel de activități, contul utilizatorului va fi suspendat sau șters, iar licitația va fi anulată.
13.3. Obligația Utilizatorului:
Utilizatorul are obligația de a respecta prevederile Regulamentului la fiecare etapă de utilizare a Serviciului și pentru fiecare funcție oferită, inclusiv la publicarea Anunțurilor și transmiterea de mesaje către alți Utilizatori.
13.4. Obligațiile principale ale participanților la licitații:
13.4.1. Utilizatorul care acționează în calitate de vânzător are obligația de a vinde articolul pentru care a adăugat anunțul în următoarele situații:
• După ce a acceptat cea mai mare ofertă primită pentru un articol vândut prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă”;
• După ce oferta de renegociere pentru un articol vândut prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă” a fost acceptată de cel mai mare ofertant;
• Dacă a fost depusă cel puțin o ofertă pentru un articol vândut prin metoda „Vândut celui mai mare ofertant”.
13.4.2. Utilizatorul care acționează în calitate de cumpărător (licitant) are obligația de a cumpăra anunțul pentru care a depus oferta în următoarele situații:
• Dacă oferta depusă de licitant pentru un articol vândut prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă” a fost cea mai mare la finalul licitației iar vânzătorul a decis să accepte cea mai mare ofertă;
• Dacă licitantul a acceptat controferta de renegociere primită de la vânzător pentru un articol care a fost vândut prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă” dar cea mai mare ofertă fusese refuzată de vânzător;
• Dacă oferta depusă de licitant pentru un articol vândut prin metoda „Vândut celui mai mare ofertant” a fost cea mai mare la finalul licitației..
13.5. Interdicții:
a) Este strict INTERZISĂ participarea la licitație fară intenția de a cumpăra articolul pentru care se depune oferta de cumpărare.
b) Este strict INTERZISĂ adăugarea unui anunț de licitație fară intenția de a vinde articolul care este subiectul acelui anunț.
c) Intervenția asupra Serviciului:
· Este interzisă orice acțiune care afectează funcționarea Serviciului, inclusiv modificarea conținutului Serviciului, a Conturilor Utilizatorilor sau a elementelor IT ale Serviciului.
d) Conținut ilegal:
· Este interzisă transmiterea sau publicarea de conținut ilegal, inclusiv:
o Materiale care încalcă legea, drepturile personale;
o Pornografie infantilă sau terorism, regimul armelor și muniției, substanțe psihoactive;
o Conținut care încalcă drepturile de proprietate intelectuală;
o Conținut discriminatoriu sau rasist.
e) Produse Interzise:
· Este interzisă vânzarea sau comercializarea (și orice acțiune similară) de Produse interzise conform Anexei nr. 6 “Produse și servicii interzise sau permise condiționat”.
· Este interzisă comercializarea:
o Produselor interzise prin lege;
o Produselor obținute prin infracțiuni (furt, tâlhărie, înșelăciune);
o Produselor aflate în litigiu, executare silită, faliment sau reorganizare cu excepţie categoriei Licitaţii fizice.
f) Informații False:
· Este interzisă inducerea în eroare a Utilizatorilor sau BIDZONE prin furnizarea de informații false despre Produse sau prin tăinuirea informațiilor relevante.
g) Rea-credință și Abuz:
· Este interzisă acționarea cu rea-credință și utilizarea abuzivă a funcțiilor Serviciului.
· Serviciul trebuie utilizat conform destinației sale și Regulamentului.
h) Acuratețea Datelor:
· Utilizatorul este obligat să mențină acuratețea datelor furnizate la înregistrare și pe parcursul utilizării Serviciului.
· Datele trebuie să fie reale, corecte și actualizate până la încetarea contractului de servicii de cont.
13.6. Publicarea automată:
Publicarea sau transmiterea conținutului pe Website se realizează automat, prin interfața Website-ului, fără implicarea BIDZONE. Platforma nu verifică automat tot conținutul transmis. In anumite situaţii, prin excepţie Platforma poate verifica anumite categorii de anunţuri înainte de a fi publicate.
13.7. Modificarea Anunțurilor:
În caz de modificări aduse de Utilizator conținutului unui Anunț după publicare, BIDZONE își rezervă dreptul de a edita conținutul neconform cu Regulamentul sau de a șterge Anunțul. BIDZONE va investiga dacă noul conținut încalcă Termenii și Condițiile și va lua măsurile necesare, inclusiv eliminarea conținutului incriminatoriu.
13.8. Raportarea Conținutului Ilegal:
13.8.1. Orice utilizator al Serviciului poate raporta către BIDZONE conținutul ilegal sau contrar Regulamentului, distribuit prin intermediul funcțiilor Serviciului. Raportarea se poate face prin email la adresa reclamatii@bidzone.ro.
13.8.2. Persoana care face raportarea va furniza, dacă este posibil, toate datele necesare identificării conținutului neconform de către BIDZONE, inclusiv:
o Numărul de identificare al Anunțului;
o Motivele pentru care conținutul este considerat ilegal sau contrar Regulamentului;
o Detaliile de contact (opțional, dacă sunt cerute în formularul de contact).
13.8.3. BIDZONE va analiza rapoartele și va lua măsurile corespunzătoare.
13.9. Măsuri și Sancţiuni:
13.9.1. Blocarea conținutului:
BIDZONE poate bloca imediat conținutul (Anunțuri) care nu respectă prevederile Regulamentului, inclusiv Serviciile de promovare aferente. Conținutul blocat nu va fi vizibil pentru Utilizatori și va apărea la secțiunea “Moderate” din contul Utilizatorului.
13.9.2. Măsuri de verificare:
BIDZONE va lua măsuri de verificare adecvate pentru a stabili circumstanțele cazului, acționând proporțional și rezonabil. Măsurile pot include contactarea persoanei care a raportat, a autorului conținutului, a autorității competente sau a unui consultant extern.
13.9.3. Notificarea Utilizatorilor profesioniști:
Utilizatorii profesioniști vor fi notificați prin e-mail despre motivele blocării Anunțului, indicând conținutul blocat, motivele deciziei de blocare (inclusiv conținutul rapoartelor de abuz după anonimizarea acestora, dacă legea impune), cu indicarea dispozițiilor legale sau contractuale încălcate.
13.9.4. Excepții de la notificare:
Prevederile de la 13.9.3. nu se aplică dacă notificarea unei autorități publice competente, dispoziții legale obligatorii sau necesitatea de a asigura protecție Utilizatorilor, au ca rezultat obligația de a nu dezvălui informațiile menționate în acest punct.
13.9.5. Contestarea blocării:
Utilizatorul profesionist poate contesta decizia de blocare a conținutului prin funcționalitatea Paginii BIDZONE, trimițând o obiecție platformei, oferind informații cu privire la conținutul blocat. Se aplică dispozițiile care reglementează procedura de soluționare a reclamațiilor.
13.9.6. Restabilirea conținutului:
· Dacă opoziția este întemeiată sau circumstanțele care atestau nelegalitatea sau neconformitatea conținutului blocat nu mai există, conținutul blocat este restabilit.
13.9.7. Rambursarea taxelor:
· Dacă Anunțul blocat a fost acoperit de unul dintre Serviciile Plătite, taxa percepută va fi returnată în contul Utilizatorului profesionist.
· Rambursarea se va face sub forma unor credite dedicate reutilizării Serviciilor, într-un termen de 90 de zile de la ștergerea Anunțului.
· La solicitarea Utilizatorului, taxa poate fi restituită în numerar, direct în contul bancar din care s-a efectuat plata sau în conformitate cu metoda de plată utilizată, termenul de restituire fiind între 5 și 7 zile lucrătoare, ținând cont de Regulamentul de funcţionare și retragere a creditelor.
· In cazul solicitării contravalorii pachetelor de anunţuri sau de promovare din care nu s-au consumat resurse, solicitarea se poate face prin email (anulare@bidzone.ro).
13.10. Consecințe ale nefondării opoziției sau nerespectării termenului de contestare
13.10.1. Îndepărtarea conținutului:
· Dacă opoziția la blocarea conținutului este considerată nefondată sau nu este formulată în termen de 7 zile de la primirea notificării, conținutul blocat va fi irevocabil îndepărtat.
13.11. Refuzul creării conturilor:
BIDZONE își rezervă dreptul de a refuza crearea unui cont sau de a bloca un cont deja creat dacă, din verificările legitime ale Furnizorului, rezultă că utilizatorul sau reprezentantul acestuia a produs sau poate produce un prejudiciu financiar BIDZONE.
13.12. Ştergerea sau blocarea conturilor de utilizator
Administratorul platformei își rezervă dreptul de a suspenda temporar sau de a șterge definitiv contul unui utilizator, fără notificare prealabilă, în următoarele situații, dar fără a se limita la acestea: încălcarea Termenilor și Condițiilor, utilizarea abuzivă a platformei, comportament inadecvat, încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală, furnizarea de informații false sau înșelătoare, activități frauduloase, sau orice altă activitate care, după aprecierea administratorului, prejudiciază platforma, ceilalți utilizatori sau terți.
13.13. Efectele suspendării contului:
· Utilizatorul nu poate utiliza Serviciul activ (trimite mesaje, publica Anunțuri).
· Utilizatorul poate vizualiza Serviciul, istoricul mesajelor, Anunțurile publicate și depunerile din Portofelul electronic.
· Retragerea fondurilor se poate face doar prin contactarea Serviciului de Asistență Clienți la anulare@bidzone.ro.
13.14. Efectele blocării contului:
· Utilizatorul pierde posibilitatea de a se autentifica în Cont.
13.15. Excluderea Evaluărilor din Rating
BIDZONE își rezervă dreptul de a exclude anumite evaluări din ratingul mediu al Utilizatorului sau de a șterge o evaluare, total sau parțial, în următoarele situații:
o Evaluare incorectă: Evaluarea se referă la un alt Utilizator decât cel evaluat.
o Auto-evaluare: Evaluarea este emisă de Utilizator pentru el însuși.
o Evaluare din partea apropiaților: Evaluarea este emisă de angajați, rude sau afini ai Utilizatorului evaluat.
o Evaluare artificială: Evaluarea este emisă ca urmare a unui contact simulat cu Utilizatorul, având ca scop influențarea ratingului acestuia.
o Conturi temporare: Evaluarea este emisă dintr-un Cont creat pe baza unei adrese de e-mail temporare.
o Automatizare: Evaluarea a fost realizată prin metode automate sau soluții care ocolesc analiza traficului de rețea.
o Încălcarea Condițiilor de Utilizare: Evaluarea încalcă Condițiile de Utilizare în orice alt mod.
o Drepturi de utilizare a evaluărilor:
Prin emiterea evaluării, Utilizatorul acordă Furnizorului un drept neexclusiv, nelimitat teritorial și gratuit de a utiliza și pune la dispoziția publicului evaluarea, în condițiile prevăzute în Regulament.
Sistemul de evaluare (și feedback) se află în faza de testare beta, deci nu toate funcționalitățile pot fi disponibile tuturor Utilizatorilor și pot exista erori.
14. Procedura de depunere și soluționare a plângerilor și sesizărilor
14.1. Contactul inițial:
În caz de nereguli legate de operarea Serviciului, inclusiv probleme tehnice, Utilizatorul sau Vizitatorul va contacta mai întâi Serviciul de Asistență Clienți la adresa reclamatii@bidzone.ro, oferind informații necesare identificării problemei.
14.2. Depunerea unei plângeri:
Independent de contactarea Serviciului de Asistență, Utilizatorul are dreptul de a depune o plângere gratuită cu privire la lipsa de performanță sau performanța necorespunzătoare a serviciilor BIDZONE, conform Regulamentului.
14.3. Transmiterea sesizărilor:
Utilizatorii pot transmite Furnizorului plângeri și sesizări cu privire la:
· Activități cu aparență nelegală desfășurate de un Utilizator al Website-ului;
· Informații cu aparență nelegală furnizate de un Utilizator al Website-ului.
14.4. Modalități de depunere:
Plângerile pot fi depuse prin email la adresa reclamatii@bidzone.ro.
14.5. Conținutul plângerii/sesizării:
Plângerile și sesizările vor include:
· Datele de identificare a Utilizatorului;
· Numărul de identificare al Anunțului (dacă este relevant);
· O descriere detaliată a motivului plângerii/sesizării.
14.6. Termenul de soluționare:
Plângerile/sesizările vor fi analizate și vor primi răspuns în termen de maxim 30 de zile calendaristice de la primirea lor de către Furnizor, dacă sunt însoțite de toate datele necesare.
14.7. Informații incomplete:
În caz de informații incomplete, Furnizorul va notifica Utilizatorul cu privire la datele lipsă. Termenul de soluționare va fi prelungit corespunzător.
14.8. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor:
Pentru a se adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Utilizatorul poate accesa link-ul: http://www.anpc.gov.ro.
15. Procedura de Soluționare a Plângerilor
· În cazul existenței oricăror nereguli legate de operarea Serviciului, inclusiv de natură tehnică, Utilizatorul sau Vizitatorul ar trebui să contacteze mai întâi Serviciul de Asistență Clienți/Centrul de Asistență la adresa reclamatii@bidzone.ro, furnizând informațiile necesare pentru identificarea problemei.
· BIDZONE depune toate diligențele pentru a furniza servicii de cea mai înaltă calitate. Independent de cele de mai sus, Utilizatorul are dreptul de a depune, în mod gratuit, o plângere cu privire la lipsa de performanță sau la performanța necorespunzătoare a serviciilor furnizate de BIDZONE, în baza Regulamentului.
· Utilizatorii au de asemenea posibilitatea să transmită Furnizorului oricând plângeri și/sau sesizări cu privire la activitățile cu aparență nelegală desfășurate de un Utilizator al Website-ului, ori cu privire la informațiile cu aparență nelegală furnizate de un Utilizator al Website-ului, despre care au cunoștință.
· Plângere poate fi depusă prin transmiterea unui mesaj la adresa: reclamatii@bidzone.ro .
· Plângerile și/sau sesizările transmise Furnizorului vor include datele de identificare a Utilizatorului, numărul de identificare a Anunțului ce face obiectul plângerii (dacă reclamația sau sesizarea priveşte un anumit Anunț), precum și orice alte date necesare Furnizorului în vederea identificării evenimentului sesizat și/sau a Anunțului reclamat (după caz) și o descriere cât mai detaliată a motivului pentru care a fost înaintată plângerea/sesizarea, astfel încât Furnizorul să o poată soluționa în cel mai scurt timp posibil.
· Plângerile/sesizările vor fi analizate și vor primi răspuns în termen de maxim 30 de zile calendaristice de la primirea acestora de către Furnizor, în cazul în care au fost însoțite de un set complet de date necesare identificării Utilizatorului, Anunțului și/sau a problemei. În situația în care petentul nu a transmis Furnizorului toate datele necesare identificării problemelor semnalate și soluționării plângerii/sesizării respective, acesta va fi înștiințat de Furnizor cu privire la informațiile lipsă, urmând ca termenul de soluționare de mai sus să fie prelungit corespunzător.
· Pentru a se adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Utilizatorul poate accesa link-ul: http://www.anpc.gov.ro.
· Prevederile articolului 15 se aplică procedurii privind plângerile depuse de orice tip de utilizatori ai Serviciului, inclusiv persoane fizice sau entități care au raportat conținut interzis și cărora le sunt direcționate deciziile legate de blocarea sau suspendarea conținutului disponibil în cadrul Serviciului. Cei care raportează conținut interzis pot depune o plângere privind decizia transmisă în legătură cu acțiunile întreprinse referitoare la blocarea sau suspendarea conținutului sau a Conturilor, care încalcă Termenii și Condițiile de Utilizare sau reglementările legale aplicabile. Plângerea poate fi formulată în termen de 6 luni de la data primirii deciziei din partea BIDZONE.
16. Reclamații ale Utilizatorilor profesioniști și mediere
· Sistemul intern de soluționare a reclamațiilor este ușor accesibil și gratuit și asigură gestionarea reclamațiilor într-un termen rezonabil. De asemenea, acesta se bazeze pe principiile transparenței și egalității de tratament în situații echivalente și al tratării plângerilor proporțional cu importanța și complexitatea lor.
· Un Utilizator profesionist poate formula o reclamație în următoarele situații:
o pretinsa nerespectare de către Furnizor a obligațiilor impuse de prezentul document și de Regulamentul (UE) 2019/1150 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 privind promovarea echității și a transparenței pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online;
o prezența unor dificultăți tehnice în ceea ce privește funcționarea Paginii, de natură să afecteze utilizarea serviciilor oferite de Furnizor;
o întreprinderea unor activități/ luarea unor măsuri de către Furnizor, de natură să afecteze situația Utilizatorului profesionist;
o blocarea, de către Furnizor, a conținutului selectat, publicat sau trimis de Utilizatorul profesionist sau blocarea Contului Utilizatorului profesionist, în conformitate cu punctul 13 din Regulament.
o Întâmpină încălcări ale termenilor și condiţiilor platformei din partea altui utilizator in procedura de finalizare a transferului unui bun/serviciu in urma finalizării cu succes a unei licitaţii.
· Reclamația poate fi transmisă în scris, la adresa reclamatii@bidzone.ro. În cuprinsul reclamației, Utilizatorul profesionist va furniza, în măsura în care este posibil, date și/sau informații care să permită BIDZONE să verifice corect și complet plângerea, în special ID-ul Anunțului, explicația motivelor pentru care nu consideră conținutul ilegal sau acţiuni contrare Termenilor și Condițiilor și, la alegerea sa, date de contact.
· Utilizatorul profesionist poate solicita mediere pentru soluționarea diferendelor care apar între acesta și BIDZONE, în legătură cu serviciile furnizate de BIDZONE, inclusiv pentru diferendele referitoare la motive invocate prin plângeri formulate în temeiul articolului de mai sus. BIDZONE va încerca soluționarea amiabilă a oricărei astfel de dispute, prin intermediul mediatorilor care cooperează cu Centrul de Soluționare Eficientă a Disputelor (CEDR). Lista mediatorilor și a reglementărilor privind medierea sunt disponibile la https://www.cedr.com/p2bmediation/. Medierea este taxabilă, iar BIDZONE va suporta o parte rezonabilă din totalul costurilor de mediere, în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (UE) 2019/1150 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 privind promovarea echității și a transparenței pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online.
· Utilizatorul profesionist poate oricând să propună un alt mediator, cu ajutorul căruia este dispus să efectueze procedura medierii.
· Opțiunea medierii este voluntară. BIDZONE își rezervă dreptul de a refuza participarea la mediere sau de a refuza mediatorul propus de Utilizatorul profesionist.
17. Restricționarea, suspendarea și sistarea
În cazul în care Bidzone decide să restricționeze sau să suspende furnizarea serviciilor sale de intermediere online către o anumită întreprindere utilizatoare de servicii de intermediere online în legătură cu bunuri sau servicii individuale oferite de aceasta din urmă, Bidzone oferă înainte sau la momentul la care intră în vigoare restricționarea sau suspendarea, o justificare a deciziei respective pe un suport durabil.
În cazul în care un furnizor de servicii de intermediere online decide să sisteze în totalitate furnizarea serviciilor sale de intermediere online către o anumită întreprindere utilizatoare de servicii de intermediere online, furnizorul oferă întreprinderii în cauză, cu cel puțin 30 de zile înainte ca sistarea să intre în vigoare, o justificare a deciziei respective pe un suport durabil.
În cazul restricționării, suspendării sau sistării furnizării serviciilor, furnizorul de servicii de intermediere online oferă întreprinderii utilizatoare de servicii de intermediere online ocazia de a clarifica faptele și circumstanțele. În cazul în care restricționarea, suspendarea sau sistarea este revocată de către furnizorul de servicii de intermediere online, acesta restabilește accesul întreprinderii utilizatoare de servicii de intermediere online, oferindu-i inclusiv orice acces la date cu caracter personal sau de altă natură, sau la ambele, care rezultă din utilizarea serviciilor de intermediere online relevante înainte ca restricționarea, suspendarea sau sistarea să producă efecte.
Perioada de preaviz menționată mai sus nu se aplică în cazul în care un furnizor de servicii de intermediere online:
(a) face obiectul unei obligații juridice sau regulamentare în virtutea căreia trebuie să sisteze în totalitate furnizarea serviciilor sale de intermediere online către o anumită întreprindere utilizatoare de servicii de intermediere online într-un mod care nu îi permite să respecte perioada de preaviz menționată, sau
(b) își exercită un drept de sistare dintr-un motiv imperativ în temeiul dreptului intern, care este în conformitate cu dreptul Uniunii;
(c) poate demonstra că întreprinderea utilizatoare de servicii de intermediere online în cauză a încălcat în mod repetat termenii și condițiile aplicabile, ceea ce a dus la suspendarea sau restricționarea furnizării în totalitate a serviciilor de intermediere online respective.
În cazurile în care perioada de preaviz nu se aplică, furnizorul de servicii de intermediere online furnizează întreprinderii utilizatoare de servicii de intermediere online în cauză, fără întârzieri nejustificate, o justificare a respectivei decizii pe un suport durabil.
Justificarea va conține o referire la faptele sau circumstanțele specifice, inclusiv conținutul notificărilor părților terțe, care au dus la decizia furnizorului de servicii de intermediere online, precum și o referire la motivele care au stat la baza acestei decizii.
Un furnizor de servicii de intermediere online nu trebuie să ofere o justificare atunci când are o obligație juridică sau regulamentară de a nu specifica faptele sau circumstanțele specifice sau motivul sau motivele obiective aplicabile sau în cazul în care un furnizor de servicii de intermediere online poate demonstra că întreprinderea utilizatoare de servicii de intermediere online în cauză a încălcat în mod repetat termenii și condițiile aplicabile, ceea ce a dus la sistarea în totalitate a furnizării serviciilor de intermediere online respective.
18. Prevederi Finale
18.8. Modificarea Regulamentului:
BIDZONE își rezervă dreptul de a modifica Termenii și condiţiile împreună cu toate documentele conexe în următoarele situații:
· Îmbunătățirea siguranței Utilizatorilor:
· Îmbunătățirea funcționării Website-ului: Modificările nu vor introduce costuri suplimentare și vor permite utilizarea în continuare a Website-ului.
· Combaterea abuzurilor:
· Modificarea condițiilor Serviciilor cu plată: Modificările nu vor afecta Serviciile cu plată achiziționate anterior.
· Introducerea de noi Servicii Plătite sau funcționalități: Utilizarea acestora va fi voluntară.
· Modificări ale legislației.
18.9. Informarea Utilizatorului:
· Modificările vor fi anunțate în pagina Serviciului și prin email.
· Modificările intră în vigoare la data indicată de BIDZONE, dar nu mai devreme de 15 zile de la notificare.
18.10. Excepții de la termenul de notificare:
· BIDZONE poate modifica Regulamentul imediat dacă:
o Este obligat legal să facă acest lucru.
o Trebuie să combată o amenințare neprevăzută la adresa securității online.
18.11. Dreptul de reziliere a contractului:
Utilizatorul care nu acceptă modificările aduse Regulamentului are dreptul de a rezilia contractul pentru Serviciul de Cont.
18.12. Dezvoltarea Serviciului:
BIDZONE poate introduce noi servicii și funcționalități, precedate de teste de produs, fără a afecta drepturile Utilizatorilor.
18.13. Legislație aplicabilă și soluționarea disputelor:
· Drepturile și obligațiile părților sunt guvernate de legea română.
· Disputele vor fi soluționate de instanțele competente din România.
18.14. Anexele și regulamentele:
Anexele și regulamentele la care se face referire in prezentul document fac parte integrantă din acesta.
Acestea sunt următoarele:
Regulamentul de utilizare a creditelor
Regulamentul de utilizare a pachetelor de anunturi – ATENTIE – Optiune inactiva momentan
Anexa 1 – Credite si pachete de credite
Anexa 3 – Servicii de promovare
Anexa 5 – Preturi in credite pentru Licitatii
Anexa 6 -Produse și servicii interzise sau permise condiționat