Politica de anulare - BidZone

Politica de anulare

Politica de anulare

 

Politica de anulare în platforma BidZone se referă la următoarele situații:
1. Politica de anulare a unei comenzi în raport cu BidZone
2. Politica de anulare a unei acțiuni în raport cu alt utilizator.

 

1. Politica de anulare a unei comenzi în raport cu BidZone

Acesta se aplică în situațiile în care utilizator achiziționează credite, pachete de credite, pachete de promovare sau pachete de anunțuri de pe platforma BidZone în scopul utilizării tuturor functionalitatilor platformei. În cazul în care utilizatorul a achiziționat anumite resurse pe platformă și din motive personale decide să anuleze achiziția, atunci se vor aplica următoarele prevederi:
a. Dacă se dorește anularea pentru achiziții de credite care nu au fost implicate în acțiuni pe site (taxe de licitație sau de anunț returnate), utilizatorul trebuie să trimiță email cât mai curând posibil către adresa de email anulare@bidzone.ro , în care să se specifice numărul de comanda și motivul (opțional).
b. Dacă creditele disponibile în portofel au fost implicate în acțiuni pe platformă (taxe de licitație sau de anunț returnate), cererea de răscumpărare a creditelor poate fi initiată după 15 zile calendaristice de la ultima încărcare de credite în platformă.– vezi Regulamentul de utilizare a creditelor. Retragerea se poate face utilizând butonul de „Retrage credite” din contul utilizatorului meniul Credite și abonamente.
c. Dacă se dorește anularea achiziției unei comenzi care conține pachete de promovare sau pachete de anunțuri din care nu s-au consumat resurse, utilizatorul trebuie să trimiță email către adresa de email anulare@bidzone.ro , în care să se specifice numărul de comanda sau numele pachetului pentru care dorește rambursarea și motivul (opțional).
d. Contravaloarea pachetelor de anunţuri și pachetelor de promovare nu poate fi restituită dacă s-au consumat resurse din pachetul achiziţionat – vezi punctul 10.4. Rambursări din Termeni și Condiții.

2. Politica de anulare a unei acțiuni în raport cu alt utilizator.

Aceasta se aplica în situațiile în care un utilizator inițiază acțiuni care atrag obligații, în platforma în calitate de vânzător sau cumpărător, dar ulterior se răzgândește și dorește anularea acțiunilor.
2.1. Asumarea responsabilității
Utilizatorul și-a asumat prin crearea unui cont în platformă că a consultat Termenii și Condițiile precum și documentele conexe (regulamente și Anexe), prin urmare se presupune că este conștient de importanța unor acțiuni pe care le poate efectua în platforma și de obligațiile pe care le atrag aceste acțiuni.
2.1.1. Obligațiile principale ale participanților la licitații
2.1.1.1. Utilizatorul care acționează în calitate de vânzător are obligația de a vinde articolul pentru care a adăugat anunțul în următoarele situații:
a) După ce a acceptat cea mai mare ofertă primită pentru un articol vândut prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă”;
b) După ce oferta de renegociere pentru un articol vândut prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă” a fost acceptată de cel mai mare ofertant;
c) Dacă a fost depusă cel puțîn o ofertă pentru un articol vândut prin metoda „Vândut celui mai mare ofertant”.
2.1.1.2. Utilizatorul care acționează în calitate de cumpărător (licitant) are obligația de a cumpăra anunțul pentru care a depus oferta în următoarele situațîi:
a) Dacă oferta depusă de licitant pentru un articol vândut prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă” a fost cea mai mare la finalul licitației iar vânzătorul a decis să accepte cea mai mare ofertă;
b) Dacă licitantul a acceptat controferta de renegociere primită de la vânzător pentru un articol care a fost vândut prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă” dar cea mai mare ofertă fusese refuzată de vânzător;
c) Dacă oferta depusă de licitant pentru un articol vândut prin metoda „Vândut celui mai mare ofertant” a fost cea mai mare la finalul licitației..
2.1.2. Interdicții:
a) Este strict INTERZISĂ participarea la licitație fară intenția de a cumpăra articolul pentru care se depune oferta de cumpărare.
b) Este strict INTERZISĂ adăugarea unui anunț de licitație fară intenția de a vinde articolul care este subiectul acelui anunț.

2.2. Anularea acțiunilor inițiate în secțiunea de licitații
Anularea acțiunilor inițiate în secțiunea de licitații a platformei de anunțuri se poate diferenția în funcție de timpul în care s-a petrecut acțiunea.
2.2.1. Anulare ÎN TIMPUL licitației – utilizatorul dorește anularea unor acțiuni întreprinse înainte de finalizarea licitației:
2.2.1.1. Vânzătorul – A adăugat un anunț în secțiunea de licitații dar a sesizat în primele 48 de ore de la adăugarea anunțului, apariția uneia dintre situațiile următoare:
• A adăugat anunțul în secțiunea greșită, și dorește să mute anunțul în cealaltă secțiune;
• A adăugat anunțul în categoria greșită, și dorește să mute anunțul în categoria potrivită;
• A adăugat anunțul utilizând metoda greșită de vânzare (Vândut celui mai mare ofertant sau Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă) și dorește să utilizeze cealaltă metodă;
• Dorește să editeze anumite informații din anunțul adăugat în secțiunea de licitații;
• Dorește să șteargă anunțul.
Dacă utilizatorul se regăsește într-una din situațiile de mai sus, acesta poate remedia situația prin trimitere email nu mai târziu de 48 de ore de la adăugarea anunțului la adresa anulare@bidzone.ro specificând titlul anunțului, data și ora la care a fost adăugat precum și problemele care se doresc a fi remediate. Acest serviciu este taxabil cu credite conform anexei 5 – Prețuri în credite pentru Licitații.
2.2.1.2. Vânzătorul – A adăugat un anunț în secțiunea de licitații dar a sesizat după mai mult de 48 de ore de la adăugarea anunțului, apariția uneia dintre situațiile de la punctul 2.2.1.1. sau oricare situație utilizatorul trebuie să informeze BidZone prin email la adresa anulare@bidzone.ro despre situația apărută. În funcție de situație se va căuta varianta optimă pentru ca utilizatorul vânzător și eventuali utilizatori implicați din postura de licitanți să nu fie păgubiți. Acest serviciu este taxabil cu credite conform anexei 5 – Prețuri în credite pentru Licitații.
2.2.1.3. Licitantul – a depus o ofertă pentru un anunț din secțiunea de licitații dar a sesizat apariția uneia dintre situațiile următoare:
• A adăugat în mod accidental o sumă mult prea mare;
• A adăugat în mod accidental o ofertă pentru un anunț diferit de cel care era interesat;
Dacă utilizatorul se regăsește într-una din situațiile de mai sus, acesta trebuie să informeze BidZone prin trimitere email în cel mai scurt timp posibil la adresa anulare@bidzone.ro specificând titlul anunțului, data și ora la care a fost depusa oferta, oferta depusă precum și motivația situației. În funcție de situație se va căuta varianta optimă pentru că utilizatorul vânzător și ceilalți eventuali utilizatori implicați din postura de licitanți să nu fie păgubiți. Acest serviciu este taxabil cu credite conform anexei 5 – Prețuri în credite pentru Licitații.
2.2.2. Răzgândire DUPĂ FINALIZAREA licitației – utilizatorul dorește anularea unor acțiuni întreprinse după finalizarea unei licitații în care utilizatorul este implicat ca vânzător prin declinarea obligațiilor care sunt enumerate la punctul 2.1.1.1. sau retragerea din licitația în care utilizatorul este implicat ca licitant prin declinarea obligațiilor care sunt enumerate la punctul 2.1.1.2:
2.2.2.1. Răzgândire ÎNAINTE de contactul cu celalalt utilizator parte a tranzacției:
a) Utilizatorul trebuie să informeze BidZone prin trimitere email în cel mai scurt timp posibil la adresa anulare@bidzone.ro specificând titlul anunțului, data încheierii licitației, oferta depusă precum și motivația situației (obligatoriu);
b) În funcție de situație, BidZone va încerca rezolvarea situației astfel încât celalalt utilizator implicat în tranzacție să fie impactat cât mai puțin.
c) În funcție de situație, BidZone poate fi nevoit să impună măsuri de penalizare a utilizatorului care dorește anularea acțiunilor, cum ar fi reținerea taxei de licitație/anunț, impunerea unor taxe de penalizare (pentru răzgândire repetată) sau aplicarea altor măsuri conform termenilor și condițiilor de utilizare ale platformei.
d) În funcție de situație, BidZone poate acorda compensații utilizatorului păgubit de situația în care celălalt utilizator a solicitat anularea unor acțiuni, cum ar fi credite sau vouchere de reducere pentru viitoare achiziții în platformă.
2.2.2.2. Răzgândirea DUPĂ contactul cu cumpărătorul, sau după vizualizarea articolului:
a) Utilizatorul trebuie să informeze BidZone prin trimitere email în cel mai scurt timp posibil la adresa anulare@bidzone.ro specificând titlul anunțului, data încheierii licitației, oferta depusă precum și motivația situației (obligatoriu);
b) BidZone va analiza respectarea termenilor și condițiilor și a documentelor conexe (regulamente și anexe) de către utilizatorii implicați în tranzacție;
c) După analizarea dovezilor, în funcție de întemeierea motivelor contestării tranzacției BidZone poate impune:
i. Măsuri penalizatorii pentru utilizatorul care a încălcat regulamentele, cum ar fi reținerea taxei de anunț/licitație, impunerea unor taxe de penalizare sau aplicarea altor măsuri conform termenilor și condițiilor de utilizare ale platformei.
ii. Măsuri compensatorii pentru utilizatorul care a fost păgubit cum ar fi returnarea creditelor utilizate în licitație, credite bonus sau vouchere de reducere pentru viitoare achiziții în platformă.

2.3. Anularea unor acțiuni în secțiunea de anunțuri cu preț fix.

a) Interatiunile intre vânzător și cumpărător în vederea încheierii unei tranzacții pentru un articol publicat în secțiunea de anunțuri cu preț fix a platformei de anunțuri se efectuează fară implicarea BidZone. Prin urmare BidZone nu poate implementa o politica de anulare pentru tranzacțiile desfășurate în aceasta secțiune.
b) Pentru eventuale reclamații cu privire la tranzacțiile desfășurate în această secțiune, utilizatorii pot trimite un email pe adresa reclamatii@bidzone.ro în care să explice cât mai exact situația, precum și să prezinte eventuale dovezi. BidZone va analiza situația din perspectiva respectării termenilor și condițiilor și a documentelor conexe (regulamente și anexe) de către utilizatorii implicați.

3. Prevederi finale

Termenul de soluționare a situațiilor din prezentul document pot varia în funcție de situație între 1-7 zile lucrătoare. În cazul în care sunt implicate și decontări monetare, termenul se poate prelungi cu încă 5-7 zile lucrătoare. Totuși, BidZone vă face toate eforturile pentru a rezolva fiecare situație în cel mai scurt timp posibil.
Abuzarea de oricare din situațiile de anulare din prezentul document, poate atrage suspendarea temporară sau ștergerea definitiva a contului utilizatorului.

Shopping Cart