Regulamentul de utilizare a creditelor - BidZone

Regulamentul de utilizare a creditelor

Regulament de utilizare a creditelor în platforma BIDZONE

1. Introducere
BIDZONE oferă Utilizatorilor posibilitatea de a utiliza gratuit Serviciul de Portofel electronic (portofel virtual) în cadrul Serviciilor de Cont. Acest lucru simplifică deconturile dintre Utilizator și BIDZONE pentru Serviciile Plătite comandate.
Portofelul electronic este disponibil în contul utilizatorului înregistrat sub meniul „Credite și Abonamente”. În meniul respectiv există facilitați de gestionare a creditelor și abonamentelor precum și de consultare a istoricului tranzacțiilor. În cazul în care utilizatorul nu și-a activat contul de vânzător în momentul creării contului, o poate face utilizând butonul disponibil în acest meniu.
În portofelul electronic sunt gestionate următoarele resurse necesare utilizării serviciilor în platformă:
• Credite – o monedă virtuală specifică platformei BIDZONE – se pot achiziționa prin intermediul metodelor bancare.
• Pachete de anunțuri – necesar pentru adăugarea anunțurilor în anumite categorii din secțiunea de licitații – se pot achiziționa prin intermediul metodelor bancare.
• Pachete de promovare – promovarea în cadrul platformei – se pot achiziționa prin intermediul metodelor bancare sau se pot utiliza credite din portofelul electronic.
În acest document este prezentat regulamentul de utilizare a creditelor în portofelul electronic BIDZONE.
2. Caracteristici credite:
• Creditele se stochează în portofelul electronic din contul utilizatorului;
• Creditele au valabilitate nelimitată;
• Pot fi utilizate pentru: taxa de anunț, taxa de participare la licitație, achiziție pachet de promovare;
• Taxa de anunț și taxa de participare la licitație se returnează în conturile utilizatorilor în cazul în care tranzactia nu s-a finalizat cu succes.

3. Cumpărarea creditelor:
• Creditele pot fi cumpărate prin mijloacele de plată disponibile pe site;
• Se pot achiziționa pachete predefinite de credite sau un număr personalizat de credite;
• Pentru cumpărarea unui număr personalizat de credite, prețul unui credit este de 1 leu (RON);
• Cantitatea minimă de credite care poate fi achiziționată într-o singura cumpărare este de 30 (30 lei);
• Pachetele de credite pot conține cantități diferite de credite la a căror raportare la prețul de cumpărare va rezulta un preț mai mic de 1 leu/credit;
• BIDZONE poate oferi reduceri la achiziția resurselor, inclusiv a creditelor și prin urmare prețul de cumpărare va fi mai mic de 1 leu/credit. Acest lucru nu va afecta utilizarea creditelor în platformă.

4. Răscumpărarea creditelor neutilizate

4.1. Prețul de răscumpărare al creditelor neutilizate
În anumite condiții, utilizatorii pot solicita retragerea fondurilor neutilizate din contul utilizatorului. În acest scop creditele din portofelul electronic pot fi convertite în lei.
Creditele cumpărate în mod personalizat (nu pachet) pot fi răscumpărate la prețul de 1 leu/credit;
• Cererile acceptate de retragere (convertire) a fondurilor se vor face intodeuna convertind creditele de retras în valoare monetară utilizând prețul la care au fost achiziționate. De exemplu:
– În cazul în care utilizatorul solicită retragerea unor credite cumpărate cu preț sub 1leu/credit, BIDZONE va analiza tranzacțiile și îndeplinirea tuturor condițiilor de retragere, va calcula prețul la care se vor converti creditele in monetar utilizand media ponderată. Ulterior va lua o decizie pentru cererea de convertire a creditelor în lei, decizia fiind comunicată către utilizator prin email.

4.2. Condițiile de răscumpărare a creditelor:
• Cantitatea minimă de retragere: 150 credite.
• Daca creditele disponibile in portofel au fost implicate in actiuni pe platforma (taxe de licitatie sau de anunt returnate), cererea de răscumpărare a creditelor poate fi initiată după 15 zile calendaristice de la ultima încărcare de credite în platformă. Retragerea se poate face utilizand butonul de „Retrage credite” din contul utilizatorului meniul Credite si abonamente.
• Pentru comenzile al caror continut de credite care NU au fost implicate in actiuni pe platforma (taxe de licitatie sau de anunt returnate) se poate cere anularea intregii comenzii prin email la adresa anulare@bidzone.ro specificand numarul comenzii si motivul anularii (optional) – vezi politica de anulare.
• Eventuale costuri (comisioane sau taxe) de transfer a sumelor din conturile platformei în contul bancar al utilizatorului vor fi deduse din suma de transferat. Detalii referitoare la taxe si comisioane pot fi vizualizate in Anexa 7 – Taxe si comisioane de transfer;
• Termenul de soluționare a cererilor de retragere este de maxim 5 zile lucrătoare.
• În cazul în care se va lua o decizie de returnare de fonduri, termenul de restituire al acestora este între 5 și 7 zile lucrătoare.
• BidZone va face toate eforturile pentru a rezolva fiecare situatie in cel mai scurt timp posibil.
• Utilizatorul nu poate efectua mai mult de o cerere de retragere în decurs de 14 zile calendaristice, sau în timp are deja o cerere de retragere în analiză.

5. Modul de utilizare a creditelor în platformă

5.1. Informații generale
Creditele reprezintă o monedă virtuală utilizată pentru plata serviciilor cu plată din platforma de anunțuri online www.bidzone.ro. În platformă exista doua secțiuni:
• una destinată anunțurilor cu preț fix, numită Anunțuri Publice,
• iar cealaltă secțiune este destinată anunțurilor publicitare în care prețul pentru articolele de vânzare se formează în regim de licitație, numita Licitații.
Pentru gestionarea creditelor utilizatorul poate folosi mai multe butoane aflate în diferite meniuri din platformă.

5.2. Tipuri de servicii cu plată:
Pentru secțiunea Anunțuri publice nu se percep taxe de anunț. Pentru anumite categorii din secțiunea de Licitații se percep următoarele taxe:
5.2.1. Taxa de anunț:
a. Reprezintă taxa pe care un utilizator înregistrat trebuie să o plătească pentru a putea încărca un anunț de tip licitație în platformă.
b. Aceasta taxă poate să fie diferită în funcție de categoria de articole;
c. Creditele aferente acestei taxe se blochează în momentul în care utilizatorul selectează butonul de încărcare anunț în secțiunea de Licitații – nemaifiind disponibile pentru alte acțiuni în platformă;
d. Dacă nu sunt suficiente credite disponibile în portofelul electronic și în același timp dacă este activată condiția pentru funcționare și existență a acestei ipoteze (verificabilă în detaliu în Regulamentul de utilizare a pachetelor de anunțuri) un pachet de anunțuri activ pentru categoria respectivă, utilizatorul nu va putea adăuga anunțul respectiv;
e. Taxa utilizată se returnează în contul utilizatorului în cazul în care tranzactia nu s-a finalizat cu succes, mai exact creditele blocate se deblochează fiind disponibile pentru alte acțiuni în platformă;
f. În cazul în care la finalul unui anunț de licitații adăugat prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă” există cel puțin o oferta iar vânzătorul decide să o accepte, creditele blocate vor fi retrase din contul utilizatorului și transferate în contul platformei;
g. În cazul în care la finalul unui anunț de licitații adăugat prin metoda „Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă” nu există nici o ofertă sau există cel puțin o ofertă dar vânzătorul decide să o refuze, creditele blocate vor fi deblocate fiind disponibile pentru alte acțiuni în platformă, inclusiv pentru acțiuni destinate aceluiași anunț (renegociere, reactivare, etc);
h. În cazul în care la finalul unui anunț de licitații adăugat prin metoda „Vândut celui mai mare ofertant” există cel puțin o ofertă, creditele blocate vor fi retrase din contul utilizatorului și transferate în contul platformei;
i. În cazul în care la finalul unui anunț de licitații adăugat prin metoda „Vândut celui mai mare ofertant” nu există nici o ofertă, creditele blocate vor fi deblocate fiind disponibile pentru alte acțiuni în platformă, inclusiv pentru acțiuni destinate aceluiași anunț (renegociere, reactivare, etc);

5.2.2. Taxa de licitație:
a. Reprezintă taxa pe care un utilizator înregistrat trebuie să o plătească pentru a putea participa în calitate de ofertant pentru un anunț de tip licitație în platformă;
b. Această taxă poate să fie diferita în funcție de categoria de articole;
c. Creditele aferente acestei taxe se blochează în momentul în care utilizatorul selectează butonul de ofertare pentru anunțul respectiv – nemaifiind disponibile pentru alte acțiuni în platformă;
d. Dacă nu sunt suficiente credite disponibile în portofelul electronic, nu se poate depune o ofertă pentru anunțul de interes;
e. Taxa utilizată se returnează în contul utilizatorului în cazul în care tranzatia nu s-a finalizat cu succes, mai exact creditele blocate se deblochează fiind disponibile pentru alte acțiuni în platformă.
f. Utilizatorul implicat într-o licitație în calitate de ofertant se poate retrage din licitație în cazul în care nu mai este interesat de articol iar oferta acestuia nu este cea mai mare, creditele blocate sunt automat deblocate devenind disponibile pentru alte acțiuni în platformă;
g. În cazul în care la finalul unei licitații oferta utilizatorul este cea mai mare, iar vânzătorul decide să accepte cea mai mare ofertă, creditele blocate vor fi retrase din contul utilizatorului și transferate în contul platformei;
h. În cazul în care la finalul unei licitații oferta utilizatorul este cea mai mare, dar vânzătorul decide să refuze cea mai mare ofertă, creditele blocate vor fi deblocate în portofelul electronic din contul utilizatorului, fiind disponibile pentru alte acțiuni în platformă. În acest scenariu, vânzătorul are opțiunea de a trimite o oferta de renegociere către utilizatorul care a avut cea mai mare ofertă. Dacă ofertantul decide să o accepte, creditele corespunzătoare taxei de licitație vor fi retrase din contul utilizatorului și transferate în contul platformei.

5.2.3. Pachete de promovare.
Pentru ambele secțiuni este disponibil un serviciu de promovare în platformă. Caracteristici:
• Se pot cumpăra pachete de promovare a anunțurilor în lista de anunțuri sau în pagina principală;
• Se pot plati cu mijloace de plată monetară disponibile în platformă sau cu credite din portofelul electronic cumpărate în prealabil.

Mai multe detalii legate de cuantumul taxelor , diferite ipoteze și opțiuni pentru serviciile plătite se pot găsi în secțiunile destinate din site sau în Termeni și Condițiile platformei și ale anexelor respectivului document.

Shopping Cart