Întrebări frecvente bidzone - Anunturi publice de licitatii - www.BidZone.ro

FAQ

Întrebări Frecvente

Găsește aici răspunsuri la cele mai comune întrebări ale utilizatorilor.

Întrebări generale

BidZone este o platformă online pentru anunțuri unde poți cumpăra și vinde o varietate de produse și servicii prin licitații sau la preț fix.

BidZone este deschisă tuturor persoanelor fizice și juridice care au împlinit vârsta de 18 ani și care acceptă termenii și condițiile platformei.

Pe BidZone poți găsi o gamă variată de produse, de la electronice și mobilier, până la autovehicule și obiecte de colecție. Singura restricție este că produsele trebuie să fie legale și să respecte termenii și condițiile platformei.

BidZone nu percepe taxe și comisioane pentru anunțurile adăugate în secțiunea de anunțuri cu preț fix. Pentru anunțurile adăugate în secțiunea de licitații se percep taxe de anunț și taxe de participare în calitate de licitant în funcție de categoria articolului. Taxele se plătesc cu credite din contul utilizatorului cumpărate în prealabil. Taxele se plătesc doar în cazul unei tranzacții încheiate cu succes. Nu se percept comisioane procentuale.

Da, poți adăuga anunțuri atât în secțiunea de licitații, cât și în secțiunea de produse la preț fix. Astfel, ai flexibilitatea de a alege cea mai bună metodă de vânzare pentru fiecare produs în parte. În anumite situații poți să muti anunțul intre cele doua secțiuni.

Nu, nu este necesar să depui un avans pentru a participa la o licitație. BidZone nu este o casă de licitații sau instituție publică. Anunțul de licitație este un anunț similar celui cu preț fix, deosebirea fiind că prețul se formează prin licitație crescătoare.

Pentru anunțurile din secțiunea de anunțuri cu preț fix, nu, totul este la alegerea ta.

Pentru secțiunea de licitații dacă licitezi pentru un articol iar la final ești desemnat câștigător, ești obligat să achiziționezi produsul. Dacă în calitate de vânzător ai acceptat cea mai mare ofertă, de asemenea ești obligat să vinzi produsul la prețul stabilit de cea mai mare ofertă depusă. Nerespectarea acestei obligații poate duce la sancțiuni și la blocarea contului tău.

BidZone nu se ocupă direct de transferul fizic al produselor. După ce vânzătorul acceptă cea mai mare ofertă cei doi utilizatori, vânzătorul și cumpărătorul vor primi datele de contact ale celuilalt prin email, responsabilitatea transferului și plății revenindu-le în întregime celor două părți.

Nu, BidZone este o platformă online care facilitează tranzacțiile între utilizatori. Platforma nu deține produsele listate și nu este implicată direct în procesul de vânzare-cumpărare.

Nu, în acest moment nu avem o aplicație mobilă dedicată pentru BidZone.

Însă, platforma noastră este optimizată pentru a funcționa pe computer dar și pe toate dispozitivele mobile, inclusiv smartphone-uri și tablete. Poți accesa BidZone direct din browser-ul dispozitivului tău mobil și te vei bucura de aceeași experiență că și pe un computer.

Contul utilizatorului

Ești considerat utilizator al platformei atunci când îți creezi un cont și începi să utilizezi serviciile oferite.

Pentru a-ți crea un cont, trebuie să completezi formularul de înregistrare disponibil pe platformă și să confirmi adresa de email.

În general, fiecare utilizator poate avea un singur cont. Excepții pot fi făcute în anumite situații, cum ar fi activități separate pentru persoane fizice și juridice.

Nu, pentru a utiliza serviciile platformei noastre, trebuie să ai cel puțin 18 ani. Aceasta este o cerință obligatorie conform termenilor și condițiilor noastre.

Există două tipuri principale de conturi: cont de cumpărător și cont de vânzător.

Dacă ai uitat parola, poți solicita resetarea acesteia folosind funcționalitatea dedicată din cadrul platformei.

Da, poți șterge contul tău în orice moment, trimițând o solicitare către adresa de email a serviciului  de asistență clienți contact@bidzone.ro

Furnizarea de informații false poate duce la blocarea contului.

Pentru a-ți securiza contul, utilizează parole puternice, evită să împărtășești datele de autentificare și activează autentificarea în doi factori dacă este disponibilă.

Dacă bănuiți că cineva vă-a accesat contul fără permisiune, contactați imediat serviciul de asistență clienți prin email către adresa reclamatii@bidzone.ro

Poți să setezi ce fel de emailuri să primești din contul tau meniul setări – setări notificări.

Anunțurile publice

În secțiunea de Anunțuri Publice pot fi publicate anunțuri pentru vânzarea de produse sau servicii, cu preț fix.

Atât persoanele fizice, cât și cele juridice pot publica anunțuri, cu condiția să aibă un cont de vânzător activ.

Da, publicarea anunțurilor este gratuită în limitele definite în anexele regulamentului.

Un anunț trebuie să includă o descriere detaliată a produsului, preț, fotografii, modalitatea de transfer si costurile aferente și alte informații relevante pentru cumpărător.

Un anunț este valabil 60 de zile.

Nu, este interzisă publicarea de anunțuri pentru produse sau servicii ilegale.

Nu, fiecare anunț trebuie să fie plasat într-o singură categorie relevantă.

BIDZONE nu este responsabilă pentru plata produselor. Este recomandat să stabilești modalități sigure de plată și livrare cu cumpărătorul.

Da, există o opțiune de mesagerie implementată in platformă. De asemenea numarul de telefon este disponibil pentru utilizatorii înregistrați.

Licitații - 1

Atât persoanele fizice, cât și cele juridice pot participa la licitații după înregistrarea pe platformă.

BidZone nu se ocupă direct de transferul fizic al produselor. După ce vânzătorul acceptă cea mai mare ofertă cei doi utilizatori vânzătorul și cumpărătorul vor primi datele de contact ale celuilalt prin email, responsabilitatea transferului și plății revenindu-le în întregime celor două părți.

Pe lângă descrierea cât mai completă și corectă a produsului sau a serviciului, trebuie să specifici modalitățile de livrare și plată, precum și fotografii ale produsului. Estimarea costului transferului, un videoclip de prezentare sau documente relevante vor încuraja cumpărătorii să liciteze pentru articolul tău. Dacă este aplicabil, este recomandat să se organizeze si un eveniment de prezentare in care articolul poate fi vizualizat inainte de finalizarea licitației.

Odată publicat, un anunț de licitație nu poate fi modificat. În politica de anulare pot fi gasite informații referitoare la tratarea situațiilor speciale printre care si modificarea anunțurilor de licitație după publicare.

În general, nu poți retrage o ofertă după ce ai plasat-o. Însă dacă alt utilizator depune o alta ofertă mai mare, vei avea posibilitatea să te retragi din licitația respectivă.

Orice ofertă plasată în ultimele 3 minute va reseta automat timpul rămas din licitație la 3 minute.

Butonul de licitare automată îți permite să stabilești o sumă maximă pe care ești dispus să o plătești pentru un produs. Sistemul va licita în locul tău până la atingerea acestei sume.

Dacă nu există nicio ofertă, licitația se încheie fără câștigător și poți relista produsul sau îl poți muta în secțiunea de anunțuri publice.

Vei primi o notificare prin email cu privire la rezultatul licitației și următoarele pași.

În cazul în care vânzătorul nu livrează produsul, platforma poate fi contactată pentru a media disputa prin email la adresa reclamatii@bidzone.ro.

În cazul în care vânzătorul nu livrează produsul, platforma poate fi contactată pentru a media disputa prin email la adresa reclamatii@bidzone.ro.

Licitații - 2

Pentru anunțurile adăugate în secțiunea de licitații se percep taxe de anunț și taxe de participare în calitate de licitant în funcție de categoria articolului. Taxele se plătesc cu credite din contul utilizatorului cumpărate în prealabil. Taxele se plătesc doar în cazul unei tranzacții încheiate cu succes. Nu se percept comisioane procentuale.

Costul publicării unui anunț în secțiunea “Licitații” depinde de categoria produsului.

Puteți solicita mutarea anunțului într-o altă categorie, atât în primele 48 de ore, cât și ulterior, însă există costuri asociate și procesul poate dura mai mult.

Da, există o taxă pentru modificarea unui anunț, indiferent dacă se face în primele 48 de ore sau ulterior. Taxa este specificată în anexa 5.

În anumite cazuri, vânzătorul poate fi dispus să negocieze prețul cu cel mai mare ofertant.

Pe platforma BidZone, negocierea directă cu vânzătorul înainte de finalizarea licitației este contravențională regulamentului.

Nu, însă poți verifica dacă vânzătorul are anunțuri pentru articole similare postate în secțiunea de anunțuri publice.

Dacă vânzătorul a selectat opțiunea “Vânzătorul își rezervă dreptul de a respinge cea mai mare ofertă”, acesta poate alege să nu vândă produsul, chiar dacă a existat o ofertă.

În cazul în care produsul nu corespunde descrierii, te sfătuim să contactezi direct vânzătorul pentru a rezolva problema. Platforma nu este responsabilă pentru calitatea produselor, însă dacă se dovedește că un utilizator a încălcat regulamentele platformei, platforma poate lua măsuri în limitele de responsabilitate. Mai multe detalii se pot gasi in politica de anulare.

Anunțurile tale sunt vizibile tuturor utilizatorilor înregistrați ai platformei. Cu toate acestea, datele tale de contact nu sunt afișate public.

Prin publicarea unui anunț, îți acorzi platformei dreptul de a utiliza, reproduce și distribui anunțul în cadrul platformei și al parteneriatelor sale.

Credite

Creditele sunt moneda virtuală a platformei, necesară pentru a participa la licitații. Valoarea creditelor variază în funcție de acțiune.

Creditele pot fi utilizate pentru a plăti taxa de publicare a unui anunț, taxa de participare la o licitație și pentru a achiziționa pachete de promovare.

Creditele se cumpără cu lei (RON) sau euro și se adaugă în portofelul tău BIDZONE.

Prețul unui credit este de 1 leu, însă pot fi oferite reduceri pentru achiziționarea de pachete mai mari.

Creditele nu au o dată de expirare, adică sunt valabile nelimitat.

Dacă nu se primește nicio ofertă sau dacă cea mai mare ofertă este refuzată, taxa de publicare a anunțului îți va fi returnată.

Creditele utilizate pentru o licitație pierdută sunt deblocate și îți sunt returnate în portofel.

Da, poți solicita o rambursare în numerar pentru creditele neutilizate, însă se vor reține comisioanele bancare.

Poți promova anunțul tău achiziționând un pachet de promovare. Acest pachet îți va permite să afișezi anunțul într-o poziție mai vizibilă pe platformă.

Resursele ramase neutilizate la finalul perioadei de valabilitate a pachetului se vor pierde.

Crearea contului, publicarea anunțurilor în secțiunea “Anunțuri Publice”, trimiterea de mesaje și mutarea anunțurilor între secțiuni sunt servicii gratuite.

Politica de anulare

Pentru creditele care nu au fost utilizate într-o tranzacție, puteți solicita anularea comenzii prin mesaj la email-ul anulare@bidzone.ro.  Dacă creditele au fost utilizate, trebuie să așteptați 15 zile de la ultima achiziție și să utilizați opțiunea de retragere a creditelor din contul utilizatorului.

Da, puteți anula o comandă de pachete de promovare sau anunțuri dacă nu ați consumat încă resursele din pachet.

În general, nu puteți anula o ofertă după ce a fost depusă, mai ales dacă oferta dumneavoastră este cea mai mare și vânzătorul a acceptat-o.

În anumite cazuri, puteți anula un anunț, dar există restricții, în special dacă ați acceptat o ofertă sau dacă există o ofertă depusă pentru un produs vândut prin metoda “Vândut celui mai mare ofertant”.

Încălcarea regulilor poate duce la masuri penalizorii , suspendarea sau inchiderea contului dumneavoastră.

Da, puteți solicita modificări și după 48 de ore, dar procesul poate fi mai complex și poate implica costuri suplimentare.

În general, nu puteți modifica o ofertă după ce a fost depusă. Este recomandat să verificați cu atenție toate detaliile înainte de a confirma oferta.

Trebuie să trimiteți un email la adresa anulare@bidzone.ro, specificând detaliile anunțului sau ofertei și modificările pe care doriți să le faceți.

Nu există o garanție că toate solicitările vor fi aprobate. Decizia finală va fi luată de echipa BidZone în funcție de fiecare situație în parte.

Costurile sunt suportate de utilizatorul care solicită modificarea, conform tarifelor specificate în anexa 5.

Dacă te răzgândești după finalizarea licitației, trebuie să informezi imediat platforma BidZone prin email. În funcție de situație, pot fi aplicate penalități sau acordate compensații.

Poți fi penalizat dacă acțiunile tale afectează negativ celălalt utilizator implicat în tranzacție sau dacă încalci termenii și condițiile platformei.

Penalitățile pot include reținerea taxei de licitație/anunț, impunerea de taxe suplimentare sau restricționarea accesului la anumite funcționalități ale platformei.

Da, în anumite situații, platforma BidZone poate acorda compensații, cum ar fi credite sau vouchere, pentru a acoperi pierderile suferite.

Diverse

Dacă se constată că ai manipulat licitațiile, contul tău va fi suspendat sau șters, iar licitația va fi anulată.

Pentru anunțurile cu preț fix, BidZone nu are o politică specifică de anulare deoarece interacțiunile dintre vânzător și cumpărător în cazul anunțurilor cu preț fix sunt directe și nu implică o intervenție directă a platformei.

Este recomandat să contactați direct celălalt utilizator pentru a încerca să rezolvați problema amiabil.

Puteți trimite un email la adresa reclamatii@bidzone.ro, descriind în detaliu situația și furnizând orice dovezi relevante. BidZone va analiza reclamația și va încerca să găsească o soluție în conformitate cu termenii și condițiile.

Da, poți adăuga o descriere suplimentară în alte limbi, dar textul principal al anunțului trebuie să fie în limba română.

Poți utiliza inimioara care se găsește pe imaginea anunțului. De asemenea orice anunț de licitație pentru care se depune o ofertă va fi automat adăugat în lista de favorite.

După finalizarea unei tranzacții, atât cumpărătorul, cât și vânzătorul pot evalua experiența. Evaluările sunt afișate public și influențează ratingul utilizatorului.

Evaluarea se bazează pe criterii precum claritatea descrierii produsului, comunicarea, timpul de livrare și punctualitatea.

Doar utilizatorii care au finalizat o tranzacție in secțiunea de licitații cu acel utilizator pot lăsa o evaluare.

Dacă ratingul unui utilizator scade sub 3 stele, contul său poate fi suspendat temporar sau chiar anulat.

Construiește-ți o reputație solidă pe Bidzone.ro! Fiecare evaluare contează. Un rating înalt îți deschide uși către mai multe oportunități și te face un membru respectat al comunității noastre. Sugestii pentru mentinerea unui rating înalt:

        Comunicare eficientă: Menține o comunicare deschisă și promptă cu ceilalți utilizatori.

        Respectă termenii și condițiile: Asigură-te că respecți toate regulile platformei.

        Adaugă anunturi complete: vezi ghidul de adaugare a anunturilor in platforma.

        Livrare promptă: Dacă ești vânzător, livrează produsele la timp și în starea descrisă.

        Plată la timp: Dacă ești cumpărător, efectuează plăți prompte.

        Fii corect și obiectiv: Atunci când acorzi sau primești feedback, fii corect și bazează-te pe experiența reală.

        Citește cu atenție descrierile produselor: Înainte de a licita sau de a cumpăra, asigură-te că ai înțeles toate detaliile.

        Pune întrebări: Dacă ai nelămuriri, nu ezita să contactezi vânzătorul.

Pentru alte întrebări, contactați-ne!

Shopping Cart